Tervetuloa Pirkanmaan Pool-liigaan kaudelle 2022-2023

Pirkanmaan Pool ry. jatkaa yhä edelleen työtään pirkanmaalaisen pool-biljardin hyväksi. Näkyvin osa toimintaa on Pirkanmaan Pool-liiga, jonka seuraava kausi alkaa syksyllä 2022. Tulevaan liigakauteen osallistunee 50-60 joukkuetta ja yli 400 pelaajaa Pirkanmaalta.

Tarkemmin liigatoimintaa esitellään Internet-sivustolla http://www.pirkanmaanpool.fi.

Pääyhteistyökumppanit yhä Suomen Biljardikauppa Oy ja Galaxie Center

Kaudella 2022-2023 Pirkanmaan Pool-liigan pääyhteistyökumppaneina jatkavat Suomen Biljardikauppa Oy ja Tampereen Galaxie Center. Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigassa on kolme sarjatasoa. Oletusarvoisesti uudet joukkueet aloittavat 2. divisioonasta ja vanhat joukkueet siltä sarjatasolta, mille edellinen liigakausi oikeuttaa ne osallistumaan.

Kaikilla liigakauteen 2022-2023 osallistuvilla joukkueilla on kuitenkin mahdollisuus anoa villiä korttia haluamalleen sarjatasolle. Kirjallinen, hyvin perusteltu anomus neljän joukkueessa pelaavan nimen kera tulee toimittaa viimeistään keskiviikkona 24.08.2022 Pirkanmaan Pool ry:n hallitukselle, joka käsittelee kaikki anomukset niiden saavuttua.

Näyttää siltä, että liigasääntöihin ei ole tulossa muutoksia. Mestaruussarjassa pelataan 10-palloa viiteen erävoittoon, 1. divisioonassa 9-palloa viiteen erävoittoon ja 2. divisioonassa 9-palloa neljään voittoon. Mestaruussarjassa on kotietusääntö, joten kotijoukkue päättää, kuka kotipelaajista pelaa ketäkin vieraspelaajaa vastaan. 1. ja 2. divisioonassa peliparit arvotaan. Kaikilla sarjatasoilla joukkue saa runkosarjan otteluvoitosta kolme pistettä ja tasapelistä yhden. Yksi otteluluovutus sallitaan ja toisesta joukkue suljetaan sarjasta.

Liigassa syyskaudella pelaava pelaaja voi vaihtaa joukkuetta syyskaudella, jos siirrosta tehtävä perusteltu ja maksullinen anomus hyväksytään. Ellei siirtoanomusta ole tehty, maksettu ja hyväksytty, pelaaja ei saa vaihtaa joukkuetta kauden 2022-2023 aikana.

Kaikkien joukkueiden ilmoittautumiset ja maksut viimeistään 31.08.2022

Pirkanmaan Pool-liigaa pelataan nelihenkisillä joukkueilla. Alku- eli runkosarja, joka alkaa syyskuussa, jakautuu syys- ja kevätkauteen. Runkosarjassa saman sarjatason/lohkon joukkueet kohtaavat kahdesti, kerran syksyllä ja kerran keväällä. Mestari selviää keväällä.

Kaikkien liigakaudelle 2022-2023 mukaan mielivien joukkueiden on 1) ilmoittauduttava nettilomakkeella www.pirkanmaanpool.fi/ilmoittautuminen.shtml ja 2) maksettava osallistumismaksunsa Pirkanmaan Pool ry:lle viimeistään keskiviikkona 31.08.2022.

Ilmoittautuminen vahvistetaan ja osanotto-oikeus liigaan myönnetään vasta, jos osallistumismaksu on maksettu 31.08.2022 mennessä Pirkanmaan Pool ry:n tilille NORDEA-TAMPERE FI2411463000854056 (BIC/SWIFT: NDEAFIHH). Maksettaessa on mainittava joukkueen nimi.

Osallistumisoikeudet eri sarjatasoille kaudella 2022-2023

Mestaruussarja (17)

Bar Backyard Pool, BC/X, BCA 1, BKS Sankarit, BKS Starat, FD Semafori, Galaxie Losers, Multsun Pantterit, NB-Team, Piljardikerho, Playboys, PPN, PPP 1, PPP 3, Small Boys, Theam Biljardiasennus, VBK 1

1. divisioona (18)