Pirkanmaan Pool -liigatiedote 2/2022

Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigassa kevätkauteen!

Koronatilanteen vuoksi kuukautta aiottua pidemmäksi venynyt syyskauden jälkeinen tauko on pian tullut päätökseensä, sillä Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan sarjakautta 2021-2022 jatketaan runkosarjan kevätkauden liigaotteluilla tiistaina 15.02.2022.

Useita pelipaikkamuutoksia - viimeisimpänä Reilukerhon muutto

Syyskauden runkosarjaotteluihin tehtiin paljon ottelusiirtoja, jotta ottelut saatiin pelattua. Lisäksi koronapassista johtuen joukkueet siirsivät otteluita kotiotteluista vierasotteluiksi ja päinvastoin. Jotkut joukkueet siirtyivät kotiotteluineen uusiin pelipaikkoihin. Kevätkaudeksi on vielä tullut yksi pelipaikkamuutos, sillä Reilukerhon osoite on vaihtunut. Joukkueiden ja pelipaikkojen aina ajantasaisimmat yhteystiedot ovat esillä Pirkanmaan Poolin nettisivuilla.

Syyskauden jälkitunnelmat ja lähtöasetelmat kevätkauteen

Pelipaikkavaihdosten ja ottelusiirtojen sävyttämä syyskausi saatiin pelattua kokonaisuudessaan ja siirryttiin joulutauolle. Sitten iskivät koronan omikronmuunnos ja ravintolarajoitukset. Liigatauko venähti kuukaudella, mutta nyt kun helmikuussa 2022 rajoituksia puretaan, käynnistetään Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan kevätkausi.

Runkosarjan avauspuolikkaan eli syyskauden jälkeen mestaruussarjan viidentoista joukkueen sarjataulukko näyttää seuraavalta: 1. Playboys, 2. Theam Biljardiasennus, 3. BKS Starat, 4. BCA 1, 5. BC/X, 6. PPN, 7. Piljardikerho, 8. Galaxie Losers, 9. NB-Team, 10. Multsun Pantterit, 11. BKS Sankarit, 12. PPP 3, 13. Pooligans, 14. Small Boys ja 15. PPP 1. Rankinglistallakin mennään Playboysin komennossa, sillä ykkösenä on Eevertti Övermark.

Toiseksi korkeimman sarjatason eli 1. divisioonan viisitoista joukkuetta ovat syyskauden jäljiltä seuraavassa järjestyksessä: 1. FD Semafori, 2. Bar Backyard Pool, 3. Pool Fiction, 4. VBK 1, 5. BCA 2, 6. Bäckkäri 1, 7. Suoraman Pub, 8. Ratsumestari 1, 9. BKS Sisukkaat, 10. TVB Blues, 11. Team Milla Magiat, 12. APR 1, 13. Poolrollers, 14. PC-Tasanne ja 15. Underdogs. Henkilökohtaisen listan kärjessä keikkuu Bäckkäri 1:n Juha "Kivari" Kellokoski.

2. divisioonan A-lohkon joukkueiden paremmuusjärjestys runkosarjan puolivälissä on Team Kädettömät, APR 2, Ratsumestari 2, PPP 4, BKS Superit, BC Penthouse, Tampereen A-Kilta, KööGB, Pete Pool ja Pispalan Köö. B-lohkolaisten järjestys on Musta Ysi, VBK 2, Reilukerho, Pikku Pete Pool, Poolers, BowlPool21, Vastavirta Pool, Jamon enkelit, Mestari ja PB Diesel. Rankingkärki A-lohkossa on Mika Rasa (APR 2) ja B-lohkossa Elmeri Länsiharju (Musta Ysi).

Jos korona suo, kevätkausi ja runkosarja pelataan loppuun normaalisti. Runkosarjan myötä suoraan sarjatasolta toiselle putoavien tai nousevien joukkueiden lukumäärät, liigafinaalit ja sarjapaikkakarsinnat sekä palkinnot tiedotetaan, kunhan kevätkausi saadaan liikkeelle.

Pirkanmaan liigacup, mestaruuskilpailut ja kilpailukalenteri

Perinteinen Pirkanmaan liigacup ja muita Pirkanmaan mestaruuskilpailuita pyritään järjestämään. Nettisivujen kilpailukalenteria päivitetään sitä mukaa, kun nähdään koronan vaikutukset lajiliitto Suomen Biljardiliiton kilpailukalenteriin ja miten nuo muutokset vuorostaan vaikuttavat sekä Pirkanmaan Pool ry:n biljarditoimintaan että pelipaikkoihin.

Pirkanmaan Pool tukemassa tamperelais-nokialaista juniorikisahanketta

Käynnissä on tamperelais-nokialainen yhteishanke, jotta pitkästä aikaa Tampereelle ja Pirkanmaalle saadaan Suomen Biljardiliiton alainen juniorien pool-kilpailu. 8-pallon RG-kilpailu pelataan 27.03.2022 Biljardiklubi Siimaseuralla ja tarvittaessa Pool Roomilla.

Olavi Virran ja Mika Salosen alulle paneman hankkeen työryhmän muodostavat Sami Saariaho (Biljardiklubi Siimaseura), Mika Salonen (Café & Club Pool Room ja Biljardiklubi Siimaseura) ja Olavi Virta (Nokian Biljardi), jotka kaikki ovat Pirkanmaan Pool ry:n jäseniä.

Pirkanmaan Pool ry. tukee juniorikisan palkinto- ja järjestelykuluissa 100,00 eurolla.