Tervetuloa Pirkanmaan Pool-liigaan kaudelle 2021-2022

Pirkanmaan Pool ry. jatkaa työtään pirkanmaalaisen pool-biljardin hyväksi. Näkyvin osa toimintaa on Pirkanmaan Pool-liiga. Tällä tietoa syyskuussa 2021 alkavaan liigakauteen 2021-2022 osallistunee reilut 50 joukkuetta ja lähemmäs 500 pelaajaa Pirkanmaalta.

Tarkemmin liigatoimintaa esitellään Internet-sivustolla http://www.pirkanmaanpool.fi.

Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liiga 2021-2022 syksystä kevääseen

Pirkanmaan Pool-liiga, jonka pääyhteistyökumppaneina jatkavat Suomen Biljardikauppa Oy ja Tampereen Galaxie Center, pyritään koronasta huolimatta aloittamaan ja pelaamaan mahdollisimman normaalisti. Sarjatasoja Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigassa kaudella 2021-2022 on kolme. Uudet joukkueet aloittavat 2. divisioonasta, kun taas vanhat joukkueet ovat oikeutettuja pelaamaan viime kauden sarjatasoillaan ja vieläpä maksutta.

Siltä varalta, ettei joukkueen sarjataso miellytä, kaikilla joukkueilla on mahdollisuus anoa villiä korttia haluamalleen sarjatasolle. Kirjallinen, hyvin perusteltu anomus neljän joukkueessa pelaavan nimen kera on toimitettava Pirkanmaan Pool ry:n hallitukselle viimeistään tiistaina 24.08.2021, minkä jälkeen hallitus käsittelee anomukset.

Liigasääntöihin ei ole kaavailtu muutoksia. Mestaruussarjassa pelataan 10-palloa viiteen erävoittoon, 1. divisioonassa 9-palloa viiteen voittoon ja 2. divisioonassa 9-palloa neljään. Kotietusäännön turvin mestaruussarjassa kotijoukkue päättää, kuka kotipelaajista pelaa ketäkin vieraspelaajaa vastaan. Kahdella muulla sarjatasolla peliparit arvotaan. Joukkue saa otteluvoitosta pisteitä kolme ja tasapelistä yhden. Vain yksi otteluluovutus sallitaan.

Liigassa syyskaudella pelaava pelaaja voi vaihtaa joukkuetta syyskaudella, jos siirrosta tehtävä perusteltu ja maksullinen anomus hyväksytään. Ellei siirtoanomusta ole tehty, maksettu ja hyväksytty, pelaaja ei saa vaihtaa joukkuetta kauden 2021-2022 aikana.

Kaikkien joukkueiden ilmoittauduttava viimeistään 31.08.2021

Pirkanmaan Pool-liigaa pelataan nelihenkisillä joukkueilla. Syyskuussa alkava runkosarja jakautuu syys- ja kevätkauteen. Runkosarjassa saman sarjatason/lohkon joukkueet kohtaavat toisensa kahdesti, kerran syksyllä ja kerran keväällä. Mestari ratkeaa keväällä.

Kaudelle 2021-2022 osallistuvien joukkueiden on 1) ilmoittauduttava nettilomakkeella www.pirkanmaanpool.fi/ilmoittautuminen.shtml ja 2) maksettava osallistumisensa viimeistään tiistaina 31.08.2021. Joukkueet, jotka olivat mukana koronan keskeyttämällä kaudella 2020-2021, saavat ilmaiseksi osallistua samalle sarjatasolle kaudella 2021-2022.

Ilmoittautuminen vahvistetaan ja osanotto-oikeus liigaan myönnetään vasta, jos osallistumismaksu on maksettu 31.08.2021 mennessä Pirkanmaan Pool ry:n tilille NORDEA-TAMPERE FI2411463000854056 (BIC/SWIFT: NDEAFIHH). Maksettaessa on mainittava joukkueen nimi.

Osallistumisoikeudet ja -maksut eri sarjatasoille kaudella 2021-2022

Mestaruussarja (16)

Ilmaiseksi BC/X, BCA 1, BKS Sankarit, BKS Starat, Galaxie Losers, Hustlers, LYPP, Multsun Pantterit, NB-Team, Piljardikerho, Playboys, Pooligans, PPN, PPP 1, PPP 3, Small Boys

1. divisioona (17)