Pirkanmaan Pool ry:n vastine Kari Saariselle

Tämä vastine liittyy Kari Saarisen Pirkanmaan Pool ry:n hallituksen jäsenille 04.02.2021 lähettämään mielipidekirjoitukseen sekä hänen 16.02.2021 yhdistyksen keskustelupalstalla esittämiinsä kysymyksiin, jotka löytyvät seuraavasta osoitteesta: http://www.pirkanmaanpool.fi/forum/forum.cgi?kategoria=palaute&aih e=000081

Helmikuun alussa Kari Saarinen lähestyi sähköpostilla hallitusta. Hän ehdotti sarjan keskeyttämistä ja aloittamista uudelleen syksyllä. Lisäksi hän ehdotti tulevan kauden olevan ilmainen seurajoukkueille. Perusteena oli kaksi vajaaksi jäänyttä kautta. Tämän jälkeen julkaisimme PM-Poolin sivuilla tiedotteen, jossa kerroimme hallituksen suunnitelman loppukaudeksi. Valitettavasti oletimme, että tämän jälkeen ei enää henkilökohtaista vastausta ko. sähköpostiin tarvita. Mitä ilmeisimmin olimme väärässä ja emme myöskään ilmaisseet tiedotteen asiaa tarpeeksi selkeästi.

Tämän kauden osalta tarkoitus, jos koronatilanne niin suo, on pelata ainakin syyskausi loppuun. Kilpailujen osalta yritetään pelata niin Pirkanmaan 9-cup kuin Pirkanmaan liigacupkin. Mikäli kevätkausi jää pelaamatta, sarjakaudelta 2020-2021 joukkueille hyvitetään puolet tulevan kauden osallistumismaksusta. TÄMÄ SIIS MINIMISSÄÄN.

Viime kaudelta jäi kevätpuolelta pelaamatta osa peleistä ja liigafinaalit. Jaoimme kuitenkin palkintorahat kokonaisuudessaan, pois lukien liigafinaalien palkinnot ja jumbofinaalien palkinnot. Tarkoitus oli jyvittää nämä joko Pirkanmaan 9-cupin tai liigacupin palkintorahoihin tai käyttää nämä PM-Poolin 30-vuotisjuhliin. Kauden 2019-2020 osalta katsomme velvollisuutemme palkintorahojen osalta täytetyksi.

Ennen kauden 2020-2021 alkua kerroimme, mitä teemme, jos koronavirus aiheuttaa kaudelle ongelmia. Koko kauden peruuntuessa kantamme oli, että rahat palautetaan joukkueille / maksaneille tahoille. Muissa tapauksissa, kuten nyt, asia ratkaistaan tapauskohtaisesti. Tällä hetkellä tätä kautta on pelattu muutamaa ottelukierrosta lukuun ottamatta puolet. Seuralla on kiinteitä kuluja, jotka pyörivät läpi vuoden. Lisäksi sponsorisopimuksessa on koronaa koskeva osio, jossa rajataan tukea kauden aikana koronan keskeyttäessä toiminnan. Nämäkin asiat pitää ottaa huomioon arvioitaessa hyvityksiä joukkueille.

Seuran rahallinen tilanne on tällä hetkellä hyvä. On hyvinkin mahdollista, että tuleva kausi on nykyisten joukkueiden osalta ilmainen. Tilanne on kuitenkin toiminnan kannalta vielä sellainen, että tällaisen päätöksen tekeminen on hallituksen mielestä ennenaikaista. Raha on rahaa ja sillä joukkueet ovat ostaneet palvelun, jota ei tällä kaudella ole pystytty täysimääräisenä toimittamaan. Toivomme kuitenkin asian suhteen kärsivällisyyttä.

Markus Laurila,
Pirkanmaan Pool ry:n hallituksen puolesta