Pirkanmaan Pool ry:n kilpailutoiminta ja koronavirus

(Viimeksi muokattu: 15.01.2021)

Joulukuussa 2019 Kiinassa todettiin keuhkokuumetapauksia, joiden aiheuttajaksi ilmeni koronavirus COVID-19. Sittemmin koronatapauksia on todettu maailmanlaajuisesti. Maailman terveysjärjestö WHO julisti koronaviruksen maailmanlaajuiseksi pandemiaksi keskiviikkona 11.03.2020. Pandemialla tarkoitetaan yli maanosien leviävää epidemiaa.

Myös Pirkanmaan Pool ry:n kilpailutoiminnassa on suhtauduttava asiaan vakavasti, jotta toiminnassa mukana olevien terveys ei vaarantuisi tarpeettomasti ja koronavirus ei leviäisi.

Tästä johtuen Pirkanmaan Pool ry:n toimintaa, Pirkanmaan Pool-liigaa ja Pirkanmaan mestaruuskilpailuita yms. suunniteltuja biljarditapahtumia koskien on päätetty alla olevaa.

Jotta kaikki Pirkanmaan Pool ry:n kilpailutoimintaan ja koronavirukseen liittyvä tieto löytyisi mahdollisimman kattavasti yhdestä ja samasta paikasta, tätä tiedotetta tullaan päivittämään ja laajentamaan tarpeen vaatiessa.

Liiga- ja kilpailutoiminta koronatauolla tammikuun 2021 loppuun asti

Pirkanmaan Pool ry:n hallitus on kuumeisesti yrittänyt löytää tapoja ja ratkaisuita siihen, että Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan 2020-2021 syyskausi saataisiin pelattua loppuun ja voitaisiin aloittaa kevätkausi. Nyt tammikuun puolivälissä on kuitenkin ilmennyt, että joissakin liigajoukkueissa on koronatapauksia ja tämän lisäksi Pirkanmaan sairaanhoitopiirin alueella tartuntamäärät ovat olleet viime päivinä voimakkaassa kasvussa.

Olosuhteiden pakosta Pirkanmaan Pool ry. jatkaa toimintansa koronataukoa ainakin 31.01.2021 saakka. Toivottavasti helmikuussa tilanne näyttää valoisammalta.

Pirkanmaan Poolin kilpailutoiminta tauolla ainakin 17.01.2021 saakka

Maanantaina 28.12.2020 Pirkanmaan sairaanhoitopiiri on koronaepidemian kiihtymisvaiheessa. Koronatilanteen äkillinen heikentyminen on mahdollista koko maassa.

Vallitsevan tilanteen vuoksi Pirkanmaan Pool ry:n kilpailutoiminnan taukoa on päätetty jatkaa. Kaikki kilpailutoiminta on tauolla ainakin sunnuntaihin 17.01.2021 saakka. Tilanteen kehitystä seurataan tiiviisti. Jatkosta tiedotetaan mahdollisimman pikaisesti.

Pirkanmaan Pool ry:n kilpailutoiminta tauolla 31.12.2020 asti

Pirkanmaan koronavirustilanteesta marras-joulukuun vaihteessa 2020 johtuen Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan kauden 2020-2021 runkosarjaottelut ovat tauolla 30.11.-31.12.2020. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että kaikki kyseiselle aikavälille merkityt syyskauden runkosarjaottelut on siirretty.

Myös kaikki muu Pirkanmaan Pool ry:n kilpailutoiminta on keskeytettynä ajalla 30.11.-31.12.2020. Toisin sanoen myöskään Pirkanmaan mestaruuskilpailuita ei pelata.

Pirkanmaan Pool ry:n hallitus seuraa koronatilannetta ja päättää myöhemmin, mitä kauden 2020-2021 liigaotteluiden ja mestaruuskilpailuiden kanssa tullaan tekemään. Hallituksen päätöksistä tiedotetaan heti, kun on jotain uutta tiedotettavaa asiaan liittyen.