Pirkanmaan Pool -liigatiedote 9/2020

Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liiga 2020-2021 alkanut!

Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan kausi 2020-2021, pääyhteistyökumppaneinaan Suomen Biljardikauppa Oy ja Tampereen Galaxie Center, ehti jo käynnistyä tiistaina 15.09.2020. Mukana on 56 joukkuetta Pirkanmaalta.

Runkosarjaotteluita 56 joukkueen voimin ja 30 eri pelipaikassa

Kolmelle sarjatasolle 56 joukkuetta jakautuvat siten, että mestaruussarjassa joukkueita on 16 kpl, 1. divisioonassa Poolrollersin villin kortin myötä 17 kpl ja 2. divisioonassa kaiken kaikkiaan 23 joukkuetta. 2. divisioona on jaettu A- ja B-lohkoon. Runkosarjakaudella saman sarjatason tai lohkon joukkueet kohtaavat toisensa kahdesti, kerran syyskaudella ja toistamiseen kevätkaudella. Otteluvoitosta joukkue saa kolme pistettä ja tasapelistä yhden. Koko ottelun luovutuksia sallitaan vain yksi ja toisesta joukkue suljetaan sarjasta.

Mestaruussarjassa mukana ovat BC/X, BCA 1, BKS Sankarit, BKS Starat, Galaxie Losers, Hustlers, LYPP, Multsun Pantterit, NB-Team, Piljardikerho, Playboys, PPN ja PPP 1 sekä sarjanousijat Pooligans, PPP 3 ja Small Boys. Ylimmällä sarjatasolla pelataan 10-palloa viiteen erävoittoon. Kotietu- ja aloitussäännöt ovat ennallaan, aloituksissa ei break boxia.

Seitsemäntoista 1. divisioonan joukkueen ryppään muodostavat APR 1, Bar Backyard Pool, sarjanousija BCA 2, BK Nekala 2, Bäckkäri 1, FD Semafori, PC-Tasanne, Pool Fiction, villin kortin saanut Poolrollers, sarjanousija PPP 2, Ratsumestari 1, Suoraman Pub, sarjanousija Team Milla Magiat, TVB Blues, Underdogs, VBK 1 ja Välibaari. Mestaruussarjan tapaan 1. divisioonan kausi alkoi tiistaina 15.09.2020. Joukkueet pelaavat 9-palloa viiteen voittoon niin, että pakoissa ysi laitetaan pisteelle ja aloituksissa ei käytetä kitchen rule -sääntöä.

Tiistaina 22.09.2020 alkavassa 2. divisioonassa on 23 joukkuetta ja kaksi lohkoa. 9-palloa neljään voittoon A-lohkossa pelaavat APR 2, BC Penthouse, BKS Superit, Jamon enkelit, KööGB, LeTo, Pete Pool, Poolers, PPP 4, Reilukerho, Tampereen A-Kilta ja Vastavirta Pool. B-lohkoon kuuluvat BKS Sisukkaat, Mestari, Musta Ysi, Old Bronx, PB Diesel, Pikku Pete Pool, Pispalan Köö, Ratsumestari 2, Team Kädettömät, Team Milla ja VBK 2.

Kannattaa huomioida, että 1. divisioonan APR 1:n (Artturi Pool Raccoons 1) kotiottelut ovat Tampereen Galaxie Centerissä, mutta kakkosjoukkue, 2. divisioonan A-lohkon APR 2, pelaa kotiottelunsa Ravintola Artturissa. Toinen uusi pelipaikka on Ravintola Villihanhi, Lempäälä.

Tulosten ilmoittaminen, ottelusiirrot ja muut liigasäännöt ennallaan

Pelaajan joukkuesiirtosääntö on yhä käytössä. Myös säännöt, jotka koskevat tupakointia otteluiden aikana ja omaa pelivuoroa odotettaessa, ovat ennallaan. Nuuskasta ja sähkötupakoinnista pelipaikat voivat päättää, sallivatko ne vai eivät. Pelipaikat voivat kieltää päihtyneenä pelaamisen ja päihdyttävien aineiden tuonnin pelipaikkaan.

Jos pelipaikka on kieltänyt päihtyneenä pelaamisen ja/tai päihteiden tuonnin pelitilaan, mutta pelaaja rikkoo päihdekieltoa, esim. mestaruussarjassa pelaajalle kirjataan 0-5-häviö ja hänen vastustajalleen 5-0-voitto. Tällöin kotijoukkueella on oikeus estää selkeästi päihtyneen pelaajan pelaaminen ottelussa ja pyytää häntä poistumaan pelipaikalta. Jos poistumaan pyydetty pelaaja ei pyyntöä tottele, langettaa Pirkanmaan Pool hänelle pelikieltoa tapauksesta riippuen (vähintään kolmen ottelun pelikielto).

Pirkanmaan Pool ry:n kunniajäsen Vesa Paasivirta kuollut 14.09.2020

Maanantaina 14.09.2020, juuri Pool-liigan kauden alla, Hervannasta kantautui suru-uutisia.

Olit aina täysillä mukana, isolla sydämellä, oli kyse PM-Poolista, Peyton Placesta tai yleisesti biljardista. Olit meille isähahmo ja uupumaton kisanvetäjä, aina jaksoit hyvällä mielellä, opetit monille paljon biljardista, näytit mallia ja esimerkkiä omalla toiminnallasi jo 80-luvulta alkaen. Kiitos, Vesa, kaikesta!

Muistoa kunnioittaen, Pirkanmaan Pool ry:n hallitus (Markus, Heikki, Jonna, Mika, Olli, Sami ja Tero)