Syyskauden 2020-2021 alustavat otteluohjelmat julkaistu

Pirkanmaan Pool-liigan kauteen 2020-2021 lähdetään täsmälleen syyskuun puolivälissä, ellei isompia muutoksia enää tule. Juuri julkaistujen syyskauden otteluohjelmien mukaan ensimmäiset runkosarjaottelut mestaruussarjassa ja 1. divisioonassa koittavat jo tiistaina 15.09.2020 klo 18:00. Sen sijaan 2. divisioona pääsee vauhtiin viikkoa myöhemmin, kun alimman sarjatason avausottelut pelataan tiistaina 22.09.2020.

Liigakauden 2020-2021 pääyhteistyökumppaneina toimivat ja jatkavat Suomen Biljardikauppa Oy ja Tampereen Galaxie Center. Pirkanmaan Pool-liigaa pelataan tälläkin kaudella virallisesti nimellä Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liiga.

Joukkuemäärä on pysynyt viime kauteen verrattuna samana, sillä korona-ajasta huolimatta mukaan on ilmoittautunut 56 joukkuetta. Mikä hienointa, tämä sivuaa joukkuemääräennätystä. Kolmelle sarjatasolle joukkueet jakautuvat siten, että mestaruussarjassa joukkueita on 16 kpl, 1. divisioonassa Poolrollersin villin kortin myötä 17 kpl ja 2. divisioonassa kaiken kaikkiaan 23 joukkuetta. Jotta kausi saadaan sujuvasti pelattua, 2. divisioona on jaettu A- ja B-lohkoon. Runkosarjakauden kuluessa saman sarjatason tai lohkon joukkueet kohtaavat toisensa kahdesti, kerran syyskaudella ja toistamiseen kevätkaudella.

Mestaruussarjassa ovat mukana BC/X, BCA 1, BKS Sankarit, BKS Starat, Galaxie Losers, Hustlers, LYPP, Multsun Pantterit, NB-Team, Piljardikerho, Playboys, PPN ja PPP 1 sekä sarjanousijat Pooligans, PPP 3 ja Small Boys. Seitsemäntoista 1. divisioonan joukkueen ryppään muodostavat APR 1, Bar Backyard Pool, sarjanousija BCA 2, BK Nekala 2, Bäckkäri 1, FD Semafori, PC-Tasanne, Pool Fiction, villin kortin saanut Poolrollers, sarjanousija PPP 2, Ratsumestari 1, Suoraman Pub, sarjanousija Team Milla Magiat, TVB Blues, Underdogs, VBK 1 ja Välibaari. Kahtia jaetun 2. divisioonan A-lohkossa pelaavat APR 2, BC Penthouse, BKS Superit, Jamon enkelit, KööGB, LeTo, Pete Pool, Poolers, PPP 4, Reilukerho, Tampereen A-Kilta ja Vastavirta Pool. 2. divisioonan B-lohkon yhteentoista joukkueeseen lukeutuvat BKS Sisukkaat, Mestari, Musta Ysi, Old Bronx, PB Diesel, Pikku Pete Pool, Pispalan Köö, Ratsumestari 2, Team Kädettömät, Team Milla ja VBK 2.

Eri pelipaikkoja on 30 kpl ympäri Pirkanmaata. Kunnista edustettuina ovat Akaa, Kangasala, Lempäälä, Nokia, Pirkkala, Tampere, Valkeakoski ja Ylöjärvi. Valtaosa pelipaikoista on vanhoja tuttuja, mutta on mukana muutama uusikin. Lempäälästä liigakartalla on uutena Ravintola Villihanhi, jossa Team Kädettömät pelaa 2. divisioonan B-lohkoa. Toinen uusi pelipaikka on tamperelainen Ravintola Artturi, jossa kotiottelunsa pelaa 2. divisioonan A-lohkon APR 2 (Artturi Pool Raccoons 2). Kannattaa huomioida, että 1. divisioonaa uudella nimellä ja eri pelipaikassa pelaavan APR 1:n (Artturi Pool Raccoons 1) kotiottelut ovat Tampereen Galaxie Centerissä. Toisin sanoen ainoastaan kakkosjoukkue pelaa kotimatsinsa Ravintola Artturissa.

Otteluohjelmia laadittaessa joukkueiden toivomukset on pyritty huomioimaan mahdollisuuksien mukaan. Ottelutahti eri sarjatasoilla on syyskaudella sellainen, että syyskauden runkosarjaottelut on mahdutettu neljääntoista viikkoon. Tämä tietää mestaruussarjalaisille yhtä kahden ottelun viikkoa, jotta puolet runkosarjasta saadaan pelattua ennen joulutaukoa. Myös 1. divisioonassa joukkueilla on 1-2 ottelua viikossa. Koska 2. divisioonassa joukkueita on vähemmän, siellä vedetään happea koululaisten syysloman ajan ja muutenkin ottelutahti on hieman väljempi kuin ylemmillä sarjatasoilla. Näillä eväillä saadaan syyskausi valmiiksi sopivasti joulun alla.

Nyt julkaistut syyskauden 2020-2021 otteluohjelmat ovat alustavia ja ne saattavat sisältää virheitä. Pyydämmekin ottamaan yhteyttä Internet-vastaava Mika Saloseen viimeistään torstaina 10.09.2020, mikäli virheitä esiintyy. Internet-sivuilla oleviin otteluohjelmiin tehdään korjauksia tarvittaessa.

Ottelut syyskaudella 2020-2021