Tervetuloa Pirkanmaan Pool-liigaan kaudelle 2020-2021

Pirkanmaan Pool ry. on puurtanut pirkanmaalaisen pool-biljardin hyväksi pian 30 vuoden ajan. Näkyvin osa toimintaa on Pirkanmaan Pool-liiga. Syksyllä 2020 alkavaan liigakauteen 2020-2021 on odotettavissa 50-60 joukkuetta ja yli 400 pelaajaa ympäri Pirkanmaata.

Tarkemmin liigatoimintaa esitellään Internet-sivustolla http://www.pirkanmaanpool.fi.

Pirkanmaan Pool-liigan kauteen 2020-2021 ilman sääntömuutoksia

Koronasta huolimatta liigakausi pyritään aloittamaan ja pelaamaan mahdollisimman normaalisti. Sarjatasoja Pirkanmaan Pool-liigassa kaudella 2020-2021 on kolme. Uudet joukkueet aloittavat 2. divisioonasta. Kaikilla joukkueilla on kuitenkin mahdollisuus anoa villiä korttia haluamalleen sarjatasolle. Kirjallinen, hyvin perusteltu anomus neljän joukkueessa pelaavan nimen kera tulee toimittaa viimeistään sunnuntaina 23.08.2020 Pirkanmaan Pool ry:n hallitukselle, joka käsittelee kaikki anomukset niiden saavuttua.

Mestaruussarjassa pelataan 10-palloa ja muilla sarjatasoilla 9-palloa. Mestaruussarjassa ns. kotietusääntö antaa kotijoukkueen päättää, kuka kotipelaajista pelaa ketäkin vieraspelaajaa vastaan viiteen erävoittoon. 1. ja 2. divisioonassa peliparit arvotaan. 9-palloa pelataan 1. divisioonassa viiteen ja 2. divisioonassa neljään erävoittoon. Joukkue saa otteluvoitosta kolme pistettä ja tasapelistä yhden. Yksi otteluluovutus sallitaan.

Viime kaudella käyttöön otettu joukkueen vaihtamissääntö on yhä voimassa. Säännön mukaisesti liigassa syyskaudella pelaava pelaaja voi vaihtaa joukkuetta syyskaudella, jos anomus hyväksytään. Joukkuesiirrosta on tehtävä syyskauden aikana kirjallinen anomus perusteluineen Pirkanmaan Pool ry:n hallitukselle, joka käsittelee anomuksen. Jos siirto hyväksytään, se maksaa pelaajalle 60,00 € ja tulee voimaan maksupäivänä. Joukkuetta vaihtava menettää mahdollisuutensa voittaa pelaajien rankinglistaan liittyviä palkintoja.

Joukkueiden ilmoittautumiset ja maksut viimeistään 31.08.2020

Pirkanmaan Pool-liigaa pelataan nelihenkisillä joukkueilla syyskuusta alkaen. Runkosarja jakautuu syys- ja kevätkauteen. Syyskaudella saman sarjatason/lohkon joukkueet kohtaavat kerran ja kevätkaudella toisen kerran. Parhaat joukkueet ja pelaajat palkitaan.

Kaudelle 2020-2021 haluavien joukkueiden on ilmoittauduttava nettilomakkeella www.pirkanmaanpool.fi/ilmoittautuminen.shtml ja maksettava osallistumisensa viimeistään maanantaina 31.08.2020. Tämä koskee kaikkia liigaan mieliviä joukkueita.

Ilmoittautuminen vahvistetaan ja osanotto-oikeus liigaan myönnetään vasta, jos osallistumismaksu on maksettu 31.08.2020 mennessä Pirkanmaan Pool ry:n tilille NORDEA-TAMPERE FI2411463000854056 (BIC/SWIFT: NDEAFIHH). Maksettaessa on mainittava joukkueen nimi.

Osallistumisoikeudet eri sarjatasoille kaudella 2020-2021

Mestaruussarja (16)

BC/X, BCA 1, BKS Sankarit, BKS Starat, Galaxie Losers, Hustlers, LYPP, Multsun Pantterit, NB-Team, Piljardikerho, Playboys, Pooligans, PPN, PPP 1, PPP 3, Small Boys

1. divisioona (16)