Pirkanmaan Pool ry:n kilpailutoiminta ja koronavirus

(Viimeksi muokattu: 15.03.2020)

Joulukuussa 2019 Kiinassa todettiin keuhkokuumetapauksia, joiden aiheuttajaksi ilmeni koronavirus COVID-19. Sittemmin koronatapauksia on todettu maailmanlaajuisesti. Maailman terveysjärjestö WHO julisti koronaviruksen maailmanlaajuiseksi pandemiaksi keskiviikkona 11.03.2020. Pandemialla tarkoitetaan yli maanosien leviävää epidemiaa.

Myös Pirkanmaan Pool ry:n kilpailutoiminnassa on suhtauduttava asiaan vakavasti, jotta toiminnassa mukana olevien terveys ei vaarantuisi tarpeettomasti ja koronavirus ei leviäisi.

Tästä johtuen Pirkanmaan Pool ry:n toimintaa, Pirkanmaan Pool-liigaa ja Pirkanmaan mestaruuskilpailuita yms. suunniteltuja biljarditapahtumia koskien on päätetty alla olevaa.

Jotta kaikki Pirkanmaan Pool ry:n kilpailutoimintaan ja koronavirukseen liittyvä tieto löytyisi mahdollisimman kattavasti yhdestä ja samasta paikasta, tätä tiedotetta tullaan päivittämään ja laajentamaan tarpeen vaatiessa.

Pirkanmaan Pool-liigan 2019-2020 runkosarja tauolla 06.04.2020 asti

Jotta koronaviruksen leviämistä voitaisiin estää ja ennaltaehkäistä uusia koronatartuntoja, Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan 2019-2020 kevätkauden runkosarjaottelut ovat kolmen viikon mittaisella tauolla. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että kaikki aikavälillä 17.03.-06.04.2020 pelattaviksi merkityt runkosarjaottelut on siirretty.

Kolmen viikon mittainen ottelutauko koskee kaikkia sarjatasoja. Siirretyt kevätkauden runkosarjaottelut (70 kpl) on merkitty mestaruussarjan, 1. divisioonan ja 2. divisioonan kevätkauden otteluohjelmiin, jotka ovat esillä Pirkanmaan Pool ry:n Internet-sivuilla.

Liigaottelutauon aikana seurataan, miten koronavirustilanne kehittyy Suomessa ja voidaanko Pirkanmaan Pool-liigan kevätkausi pelata loppuun asti tauon jälkeen, onko taukoa jatkettava vai mitä tehdään. Asiasta tiedotetaan tarkemmin viimeistään siinä vaiheessa, kun päästään maalis-huhtikuun vaihteeseen saakka.

Myös Pirkanmaan mestaruuskilpailut jäissä 06.04.2020 saakka

Pirkanmaan Pool ry:n kilpailutoiminnan kolmen viikon totaalitauko koskee myös Pirkanmaan mestaruuskilpailuita. Niitä ei siis järjestetä tauon aikana.

Sunnuntaina 15.03.2020 järjestettäväksi suunniteltu alle 18-vuotiaiden Pirkanmaan 10-pallomestaruuskilpailu Nokian Biljardi ry:n biljardiklubilla on peruttu liian vähäisen ilmoittautuneiden määrän takia. Osasyy vähäiseen ilmoittautujamäärään on varmasti ollut vallitseva koronavirustilanne. Peruuntuneelle juniorien mestaruuskilpailulle mietitään uutta ajankohtaa ja se pyritään järjestämään Nokialla vielä kauden 2019-2020 kuluessa.