Kevätkauden 2019-2020 alustavat otteluohjelmat julkaistu

Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan kausi 2019-2020 on nyt siinä pisteessä, että runkosarjan ensimmäinen puolisko eli syyskausi on pelattu. Kevätkauden, joka päättää koko runkosarjakauden, alustavat otteluohjelmat on julkaistu maanantaina 30.12.2019. Ellei isompia muutoksia tule, kevätkausi alkaa kaikilla sarjatasoilla tiistaina 14.01.2020 klo 18:00 käynnistyvien runkosarjaotteluiden merkeissä.

Kevätkaudella joukkueilla ottelutahti on pääsääntöisesti enintään yksi runkosarjaottelu viikossa. Kuitenkin joukkueiden ja pelipaikkojen syyskaudeksi tekemät otteluajankohtatoivomukset vaikuttavat myös kevätkauteen ja siitä johtuen muutamalla mestaruussarjan joukkueella on kevätkaudella yksi kahden ottelun viikko. Mestaruussarjassa ja 1. divisioonassa on enemmän pelattavaa, joten niissä väliviikkoja on vähemmän kuin A- ja B-lohkoon jaetussa 2. divisioonassa. Kaikilla sarjatasoilla huilataan koululaisten talvilomaviikon ajan.

Tarkoitus on saada kevätkausi pelattua mestaruussarjassa ja 1. divisioonassa toukokuun 2020 ensimmäisen viikon aikana. Alimmalla sarjatasolla eli 2. divisioonassa kevätkausi päättyy jo huhtikuun lopulla. Näin toimittaessa runkosarjaottelut saadaan hoidettua ennen Tampereella toukokuussa 2020 pelattavia pool-biljardin EM- ja Eurotour-kilpailuita. Myös mahdollisille Pool-liigan rästiotteluille jää riittävästi aikaa ennen 30-vuotisjuhlakauden päättävää finaalitapahtumaa. Näillä näkymin Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan kauden 2019-2020 loppupelit järjestetään Tampereen Galaxie Centerissä lauantaina 30.05.2020.

Nyt julkaistut kevätkauden 2019-2020 otteluohjelmat ovat alustavia ja ne saattavat sisältää virheitä. Pyydämmekin ottamaan yhteyttä Internet-vastaava Mika Saloseen viimeistään torstaina 02.01.2020, mikäli virheitä esiintyy. Internet-sivuilla oleviin otteluohjelmiin tehdään korjauksia tarvittaessa.

Ottelut kevätkaudella 2019-2020