Pirkanmaan Pool -liigatiedote 9/2019

Ylpeinä esitämme: Pirkanmaan Pool-liigan 30. kausi alkaa!

30-vuotisjuhlakausi, Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liiga 2019-2020, alkaa tiistaina 17.09.2019. Juhlakausi on ennätyksellinen, sillä mukana on 56 joukkuetta. Ehkäpä ensi kertaa pelaajia tulee yli 500? Pääyhteistyökumppanit ovat edelleen Suomen Biljardikauppa Oy ja Galaxie Center.

30-vuotisjuhlakauden otteluiden kimppuun tiistaina 17.09.2019

Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan mestaruussarjaa pelaa kuusitoista joukkuetta. Ne ovat Bar Backyard Pool, BC/X, BCA 1, BKS Sankarit (villi kortti), BKS Starat, Galaxie Losers, Hustlers, LYPP, Multsun Pantterit, NB-Team, Piljardikerho, Playboys, PPN, PPP 1, Ratsumestari 1 ja VBK 1. Tiistaista 17.09.2019 klo 18:00 alkaen vedetään 10-palloa viiteen erävoittoon ns. kotietusäännöllä. Aloitussääntö on ennallaan, ei käytetä ns. break boxia.

1. divisioonassa on kuusitoista joukkuetta. Mukana ovat Bar Bertel, BK Nekala 2, BKS Sisukkaat, Bäckkäri 1, FD Semafori, PC-Tasanne, Pool Fiction, Pooligans, PPP 3, Reilukerho (villi kortti), Small Boys, Suoraman Pub, Team Milla, TVB Blues, Underdogs ja Välibaari. Tiistaina 17.09.2019 klo 18:00 kausi avataan viiteen voittoon 9-palloa pelaten. Eriä aloitettaessa pakat tehdään siten, että ysi on pisteellä, ja kitchen rule -sääntöä ei käytetä.

Tiistaina 24.09.2019 alkavassa 2. divisioonassa on 24 joukkuetta, kaksi lohkoa ja 9-palloa neljään voittoon. A-lohkossa ovat BCA 2, Bertel Kakkonen, BKS Superit, KööGB, LeTo, PB Diesel, Pikku Pete Pool, PPP 4, Ratsumestari 2, Team Kädettömät, Team Milla Magiat ja Ylävoima. B-lohkossa ovat Backyard Predators, BC Penthouse, Musta Ysi, Old Bronx, Pete Pool, Pispalan Köö, Poolers, PPP 2, Ratsumestari 3, Tampereen A-Kilta, VBK 2 ja Veruke.

Runkosarjassa joukkue saa otteluvoitosta kolme pistettä ja tasapelistä yhden pisteen. Koko ottelun luovutuksia sallitaan vain yksi per joukkue ja toisesta joukkue suljetaan sarjasta.

Kauden 2019-2020 uutuussääntö: pelaajan joukkuesiirto

Normaalisti pelaaja ei saa vaihtaa joukkuetta kauden aikana. Kuitenkin kaudesta 2019-2020 alkaen jotain liigajoukkuetta syyskaudella edustanut pelaaja on oikeutettu vaihtamaan joukkuetta syyskaudella, mikäli siirtoanomus hyväksytään. Joukkuesiirrosta on aina tehtävä syyskauden aikana kirjallinen anomus perusteluineen Pirkanmaan Pool ry:n hallitukselle, joka käsittelee anomuksen. Hyväksytty joukkuesiirto maksaa pelaajalle 60 € ja siirto tulee voimaan maksupäivänä. Joukkuetta vaihtanut pelaaja ei voi enää voittaa pelaajien henkilökohtaista rankinglistaa eikä muitakaan rankinglistaan liittyviä palkintoja.

Sääntökertaus: päihdekiellot, tulosten ilmoittaminen ja ottelusiirrot

Säännöt, jotka koskevat tupakointia otteluiden aikana ja omaa pelivuoroa odotettaessa, ovat ennallaan. Nuuskasta ja sähkötupakoinnista pelipaikat voivat päättää, sallivatko ne vai eivät. Pelipaikat voivat kieltää päihtyneenä pelaamisen ja päihdyttävien aineiden tuonnin pelipaikkaan.

Jos pelipaikka on kieltänyt päihtyneenä pelaamisen ja/tai päihteiden tuonnin pelitilaan, mutta pelaaja rikkoo päihdekieltoa, esim. mestaruussarjassa pelaajalle kirjataan 0-5-häviö ja hänen vastustajalleen 5-0-voitto. Tällöin kotijoukkueella on oikeus estää selkeästi päihtyneen pelaajan pelaaminen ottelussa ja pyytää häntä poistumaan pelipaikalta. Jos poistumaan pyydetty pelaaja ei pyyntöä tottele, langettaa Pirkanmaan Pool hänelle pelikieltoa tapauksesta riippuen (vähintään kolmen ottelun pelikielto).

Ottelun päätyttyä kotijoukkueen velvollisuus on ilmoittaa tulokset. Tämä tapahtuu sähköpostilla ottelupöytäkirjassa mainittavaan osoitteeseen viimeistään ottelupäivää seuraavana päivänä klo 12:00. Ei käytetä lempinimiä. Jos tulokset myöhästyvät tai jätetään ilmoittamatta, seuraa otteluluovutus.

Otteluita voidaan siirtää, jos siirto sopii molemmille joukkueille ja pelipaikalle. Siirtoon suostuminen on vapaaehtoista. Ottelusiirto on tehtävä ajoissa. Kotijoukkue sopii siirrosta pelipaikan kanssa. Siirtoa haluava joukkue tekee siirtoilmoituksen nettilomakkeella viimeistään ottelupäivää seuraavana päivänä klo 12:00. Ellei siirtoa tehdä ajoissa, katsotaan ottelun tulosten myöhästyneen ja ottelu luovutetuksi.