Syyskauden 2019-2020 alustavat otteluohjelmat julkaistu

Pirkanmaan Pool-liigan 30-vuotisjuhlakausi, Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan kausi 2019-2020, on tätä kirjoitettaessa alkamaisillaan. Juhlakauden pääyhteistyökumppanit ovat Suomen Biljardikauppa Oy (Biljardikauppa.fi) ja Galaxie Center Tampere. Otteluohjelmista ja tulospäivityksestä vastaa tuttuun tapaan Internet-vastaava Mika Salonen / Resulttia Solutions.

Liigakauden 2019-2020 alustavat otteluohjelmat on julkaistu  ja ne ovat nähtävillä Internetissä. Jos suurempia muutoksia ei tule, päästään 30-vuotisjuhlakausi avaamaan mestaruussarjassa ja 1. divisioonassa tiistaina 17.09.2019 klo 18:00 käynnistyvillä runkosarjaotteluilla. Alin sarjataso, jonka runkosarjaa pelataan A- ja B-lohkossa, pääsee vauhtiin tiistaina 24.09.2019 pelattavilla otteluilla.

Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigassa on kaudella 2019-2020 mukana kaiken kaikkiaan 56 joukkuetta eri puolilta Pirkanmaata. Tämä on erittäin hieno asia, sillä 56 joukkuetta on 30-vuotiaan Pirkamaan Pool-liigan uusi ja komea joukkuemääräennätys. Viime kaudella joukkueita oli kaksi vähemmän. Nyt kuitenkin mestaruussarjassa ja 1. divisioonassa on muutaman villin kortin myötä kuusitoista joukkuetta kummassakin. Kahteen lohkoon jaetussa 2. divisioonassa joukkueita on 24 kpl.

Runkosarjan syyskaudella sekä mestaruussarjassa että 1. divisioonassa pelaavilla on ainakin yksi kahden ottelun viikko. Lisäksi hieman poikkeuksellisesti 2. divisioonan A-lohkossa kahdella joukkueella on kaksi ottelua sisältävä viikko, jotta kaikki ottelut saadaan pelattua niin, ettei Hämeenkadun Appro vaikuta niihin. Pääsääntöisesti jokaisella liigajoukkueella on kuitenkin enintään yksi runkosarjaottelu viikossa. 2. divisioonassa pelattavaa on jonkin verran vähemmän, mikä tietää joitakin väliviikkoja syyskauden aikana.

Joukkueiden ja pelipaikkojen esittämät otteluajankohtatoivomukset sekä ilmoitukset liigapelaamiseen vaikuttavista pöytäremonteista ja pöytämuutoksista on pyritty huomioimaan jo otteluohjelmia laadittaessa. Syyskauden on määrä olla paketissa joulutaukoon mennessä. Tarkoitus on aloittaa kevätkausi tammikuussa loppiaisen jälkeen, jotta runkosarjakausi saataisiin valmiiksi huhtikuun kuluessa. 30-vuotiskauden loppupelitapahtuma olisi näin toukokuussa 2020.

Nyt julkaistut syyskauden 2019-2020 otteluohjelmat ovat alustavia ja ne saattavat sisältää virheitä. Pyydämmekin ottamaan yhteyttä Internet-vastaava Mika Saloseen viimeistään tiistaina 10.09.2019, mikäli virheitä esiintyy. Internet-sivuilla oleviin otteluohjelmiin tehdään korjauksia tarvittaessa.

Ottelut syyskaudella 2019-2020