Tervetuloa Pirkanmaan Pool-liigaan kaudelle 2019-2020

Pirkanmaan Pool ry. on uurastanut pirkanmaalaisen pool-biljardin hyväksi vuodesta 1990 alkaen. Näkyvin osa toimintaa on Pirkanmaan Pool-liiga. Syksyllä alkava kausi 2019-2020 on 30-vuotisjuhlakausi. Juhlakauteen osallistunee noin 50 joukkuetta ja yli 400 pelaajaa.

Tarkemmin liigatoimintaa esitellään Internet-sivustolla http://www.pirkanmaanpool.fi.

Pirkanmaan Pool-liigassa sääntömuutos pelaajan joukkuesiirtoon

Kaudella 2019-2020 Pirkanmaan Pool-liigaa pelataan kolmella sarjatasolla. Uudet joukkueet aloittavat 2. divisioonasta. Kaikilla joukkueilla on kuitenkin mahdollisuus anoa villiä korttia haluamalleen sarjatasolle. Kirjallinen anomus, jossa on hyvät perustelut ja neljän joukkueessa pelaavan nimi, tulee toimittaa Pirkanmaan Pool ry:n hallitukselle viimeistään sunnuntaina 25.08.2019. Hallitus käsittelee anomukset niiden saavuttua.

Mestaruussarjassa ns. kotietusääntö antaa kotijoukkueen päättää, kuka sen pelaajista pelaa ketäkin vieraspelaajaa vastaan 10-palloa viiteen erävoittoon. 1. ja 2. divisioonassa peliparit arvotaan. 9-palloa pelataan 1. divisioonassa viiteen ja 2. divisioonassa neljään voittoon. Joukkueelle otteluvoitto tuo kolme pistettä ja tasapelistä sille heltiää yksi piste.

Liigassa syyskaudella pelaava pelaaja on oikeutettu vaihtamaan joukkuetta syyskaudella. Joukkuesiirrosta on tehtävä syyskauden aikana kirjallinen anomus perusteluineen Pirkanmaan Pool ry:n hallitukselle, joka käsittelee anomuksen. Jos siirto hyväksytään, se maksaa pelaajalle 60,00 € ja tulee voimaan maksupäivänä. Joukkuetta vaihtava ei voi voittaa pelaajien henkilökohtaista rankinglistaa tai muita rankinglistaan liittyviä palkintoja.

Joukkueiden ilmoittautumiset ja maksut viimeistään 31.08.2019

Pirkanmaan Pool-liigaa pelataan nelihenkisillä joukkueilla syyskuusta alkaen. Runkosarjan syyskaudella saman sarjatason/lohkon joukkueet kohtaavat kertaalleen ja kevätkaudella toistamiseen. Parhaat joukkueet ja pelaajat palkitaan runkosarjan jälkeisissä finaaleissa.

Kaudelle 2018-2019 mukaan tahtovien joukkueiden on ilmoittauduttava nettilomakkeella www.pirkanmaanpool.fi/ilmoittautuminen.shtml ja maksettava osallistumisensa viimeistään lauantaina 31.08.2019. Tämä koskee sekä uusia että vanhoja liigajoukkueita.

Ilmoittautuminen vahvistetaan ja osanotto-oikeus liigaan myönnetään vasta, jos osallistumismaksu on maksettu 31.08.2019 mennessä Pirkanmaan Pool ry:n tilille NORDEA-TAMPERE FI2411463000854056 (BIC/SWIFT: NDEAFIHH). Maksettaessa on mainittava joukkueen nimi.

Osallistumisoikeudet eri sarjatasoille kaudella 2019-2020

Mestaruussarja (15)

Bar Backyard 1, BC Old Factory, BC/X, BKS Starat, Galaxie Losers, Hustlers, LYPP, Multsun Pantterit, NB-Team, Piljardikerho, Playboys, PPP 1, ProPool, Ratsumestari 1, VBK

1. divisioona (16)