Pirkanmaan Pool -liigatiedote 1/2019

Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigassa kevätkauteen

Tätä kirjoitettaessa Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan 2018-2019 runkosarjan syyskausi on pelattu yhtä ottelua lukuun ottamatta. Mestaruussarjan kevätkausi alkaa tavallista aikaisemmin, jo tiistaina 03.01.2019. Lauantaina 05.01.2019 Galaxie Centerissä järjestetään liigajoukkueille ilmainen 8-pallokilpailu Pirkanmaan liigacup. 1. divisioonassa kevätkauden otteluihin päästään käsiksi tiistaina 08.01.2019. 2. divisioonan A- ja B-lohko jatkuvat kevätkauden otteluilla viikkoa myöhemmin eli tiistaina 15.01.2019.

Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan sarjakauden 2018-2019 loppupelit eli liigafinaalit, karsinnat ja 2. divisioonan jumbofinaalit ovat Galaxie Centerissä lauantaina 11.05.2019.

Mestaruussarjan BC Old Factoryn kotiottelut Pätsiniementiellä

Akaalaisjoukkue BC Old Factory, joka osallistuu Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan mestaruussarjaan kaudella 2018-2019, muuttaa ja siirtyy pelaamaan kotiottelunsa uuteen pelipaikkaansa. Uusi kotipelipaikka sijaitsee Akaan Toijalassa osoitteessa Pätsiniementie 36, 37800 Akaa. Kaikki joukkueen kevätkauden kotiottelut pelataan uudessa osoitteessa.

Tilanteet joulutauolla sekä sarjanousijat, -putoajat ja -karsijat

Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan kauden 2018-2019 mestaruussarjan sarjatilanne näyttää joulutauolla seuraavalta: 1. Hustlers, 2. Playboys, 3. PPP 1, 4. LYPP, 5. Galaxie Losers, 6. Multsun Pantterit, 7. NB-Team, 8. ProPool, 9. BKS Starat, 10. BC Old Factory, 11. Piljardikerho, 12. BC/X, 13. BKS Sankarit, 14. Small Boys ja 15. Välibaari 1. Runkosarjakauden puolivälissä mestaruussarjan pelaajien henkilökohtaista rankinglistaa johtaa Jesse Gustafsson (Hustlers). Keväällä runkosarjan päättyessä kahdeksan parasta joukkuetta pääsevät liigafinaaleihin, kun taas runkosarjan kaksi huonointa joukkuetta putoavat suoraan 1. divisioonaan ja kaksi edellistä joutuvat karsimaan sarjapaikoistaan.

Ennen viimeistä syyskauden ottelua 1. divisioonan sarjatilanne näyttää tältä: 1. VBK, 2.  Ratsumestari 1, 3. PPP 3, 4. FD Semafori, 5. TVB Blues, 6. Bar Backyard 1, 7. PC-Tasanne, 8. GP Diesel, 9. Bäckkäri 1, 10. Suoraman Pub, 11. BKS Sisukkaat, 12. Tampereen A-Kilta, 13. Old Bronx 1, 14. Pool Fiction, 15. Team Kädettömät ja 16. BK Nekala 2. Rankinglistaa johtaa Petteri Pärssinen (Ratsumestari 1). Kauden loppuessa runkosarjan kaksi parasta joukkuetta nousevat mestaruussarjaan kaudeksi 2019-2020 ja joukkueet sijoilta 3 ja 4 karsivat mestaruussarjaan noususta. 1. divisioonan runkosarjan kaksi huonointa putoavat 2. divisioonaan ja joukkueet sijoilta 13 ja 14 karsivat sinne putoamista vastaan.

2. divisioonan A- ja B-lohko on pelattu syyskauden osalta. Runkosarjakauden puolivälissä A-lohkon kaksitoista joukkuetta ovat seuraavassa paremmuusjärjestyksessä: 1. Pooligans, 2. PPP 2, 3. Pete Pool, 4. Ratsumestari 2, 5. Välibaari 2, 6. Old Bronx 2, 7. Allaspojat, 8. PB Diesel, 9. Bertelin Jekku, 10. Saluunan Sheriffit 2, 11. Pispalan Köö ja 12. KööGB. Yhdentoista joukkueen B-lohkossa järjestys on seuraava: 1. Team Milla, 2. Bertelin Pommi, 3. Brick House, 4. BKS Superit, 5. Saluunan Sheriffit 1, 6. BTV, 7. Musta Ysi, 8. Backyard Predators, 9. BC Penthouse, 10. Ylävoima ja 11. Ratsumestari 3. Tappioitta rankinglistaa johtaa A-lohkossa Timo Penttinen (Pooligans) ja B-lohkossa Veka Virtanen (Team Milla).

Kun liigakausi 2018-2019 päättyy, 2. divisioonan A-lohkon paras joukkue ja B-lohkon paras joukkue nousevat suoraan 1. divisioonaan kaudeksi 2019-2020. 1. divisioonaan noususta pääsevät karsimaan A- ja B-lohkossa sijoille 2 ja 3 sijoittuvat joukkueet. Tämän lisäksi 2. divisioonan jumbofinaaleihin osallistumisoikeuden saavat 2. divisioonan A-lohkon kaksi huonointa joukkuetta ja B-lohkon kaksi heikointa joukkuetta, joita ei ole suljettu sarjasta.

Kaikkien otteluiden, joukkueiden ja pelaajien tulokset ja tilastot, kuten myös liigasysteemi ja palkinnot, ovat nähtävissä vierailemalla Pirkanmaan Pool ry:n kattavilla Internet-sivuilla.