Kevätkauden 2018-2019 alustavat otteluohjelmat julkaistu

Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan kausi 2018-2019 on edennyt varsin jouhevasti. Syyskaudella mestaruussarjan runkosarjan otteluohjelmaan on tullut lukuisia muutoksia johtuen siitä, että mestaruussarjajoukkue BC Old Factory on tehnyt muuttoa uusiin tiloihin ja sen kotiotteluita on vaihdettu vierasotteluiksi. Syyskauden otteluohjelmaan kohdistuneet muutokset ovat vaikuttaneet myös kevätkauden otteluohjelmaan.

Mestaruussarjan, 1. divisioonan ja 2. divisoonan runkosarjan jälkimmäisen puoliskon alustavat otteluohjelmat on julkaistu torstaina 20.12.2018. Kevätkausi alkaa mestaruussarjassa jo torstaina 03.01.2019, 1. divisioonassa tiistaina 08.01.2019 ja 2. divisioonan A- ja B-lohkossa tiistaina 15.01.2019. Kaikki vielä pelaamatta olevat syyskauden runkosarjaottelut on pelattava ennen kevätkauden alkua.

Tuttuun tapaan joukkueiden toivomukset on otteluohjelmia laadittaessa huomioitu mahdollisuuksien mukaan. Pitkälti juuri tästä johtuen mestaruussarjan päätöskierroksilla muutamalla joukkueella on pelattavanaan kaksi ottelua viikossa, mutta pääsääntösesti kevätkaudella joukkueilla on yksi runkosarjaottelu viikossa. Suuremmasta joukkue- ja ottelumäärästä johtuen mestaruussarjassa ja 1. divisioonassa ottelutahti on jonkin verran tiiviimpi kuin 2. divisioonassa, jota pelataan A- ja B-lohkossa.

Kaikilla kolmella sarjatasolla pidetään tauko koululaisten talvilomaviikolla, jolloin ei ole runkosarjaotteluita. Kevätkausi on määrä saada valmiiksi huhtikuun 2019 aikana, jolloin mahdollisille rästiotteluille jää riittävästi aikaa ennen liigakauden päättävää finaalitapahtumaa. Tällä tietoa Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan kauden 2018-2019 loppupelit eli mestaruussarjan liigafinaalit, sarjapaikkakarsinnat ja 2. divisioonan jumbofinaalit isännöi Tampereen Galaxie Center lauantaina 11.05.2019.

Nyt julkaistut kevätkauden 2018-2019 otteluohjelmat ovat alustavia ja ne saattavat sisältää virheitä. Pyydämmekin ottamaan yhteyttä Internet-vastaava Mika Saloseen viimeistään torstaina 27.12.2018, mikäli virheitä esiintyy. Internet-sivuilla oleviin otteluohjelmiin tehdään korjauksia tarvittaessa.

Ottelut kevätkaudella 2018-2019