Pirkanmaan Pool -liigatiedote 9/2018

Pool-liigassa joukkuemääräennätys ja uusia liigasääntöjä

Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan kausi 2018-2019 alkaa tiistaina 18.09.2018 ja jatkuu kevääseen 2019 asti. Liigakauteen osallistuu 54 joukkuetta kahdeksasta eri kunnasta. Pääyhteistyökumppaneina jatkavat Suomen Biljardikauppa Oy (Biljardikauppa.fi) ja Galaxie Center.

Kaksi kolmesta sarjatasosta alulle tiistaina 18.09.2018

Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan mestaruussarjan viisitoista joukkuetta ovat BC Old Factory, BC/X, BKS Sankarit, BKS Starat, Galaxie Losers, Hustlers, LYPP, Multsun Pantterit, NB-Team, Piljardikerho, Playboys, PPP 1, ProPool, Small Boys ja Välibaari 1. Tiistaista 18.09.2018 klo 18:00 alkaen pelataan 10-palloa viiteen erävoittoon ns. kotietusäännöllä.

1. divisioonaan ilmoittautui kuusitoista joukkuetta: Bar Backyard 1 (villi kortti), BK Nekala 2, BKS Sisukkaat, Bäckkäri 1 (villi kortti), FD Semafori, GP Diesel, Old Bronx 1, PC-Tasanne, Pool Fiction, PPP 3, Ratsumestari 1, Suoraman Pub, Tampereen A-Kilta, Team Kädettömät, TVB Blues ja VBK. Kauden avausottelut alkavat tiistaina 18.09.2018 klo 18:00. 9-palloa pelataan viiteen voittoon. Pakassa pisteelle tulee ysi eikä ykkönen.

23 joukkuetta, kaksi lohkoa ja ysiä neljään voittoon - tätä on tiistaina 25.09.2018 alkava 2. divisioona. A-lohkossa pelaavat Allaspojat, Bertelin Jekku, KööGB, Old Bronx 2, PB Diesel, Pete Pool, Pispalan Köö, Pooligans, PPP 2, Ratsumestari 2, Saluunan Sheriffit 2 ja Välibaari 2. B-lohkoon kuuluvat Backyard Predators, BC Penthouse, Bertelin Pommi, BKS Superit, Brick House, BTV, Musta Ysi, Ratsumestari 3, Saluunan Sheriffit 1, Team Milla ja Ylävoima.

Runkosarjassa joukkue saa otteluvoitosta kolme pistettä ja tasapelistä yhden pisteen. Koko ottelun luovutuksia sallitaan vain yksi per joukkue ja toisesta joukkue suljetaan sarjasta.

Pelipaikan asettaman päihdekiellon rikkomisesta pelikieltoa

Tupakointi pelipaikoissa on yhä kiellettyä liigaotteluiden aikana. Erillisiä tupakkataukoja ei pidetä. Omaa pelivuoroaan odottelevat voivat tarvittaessa tupakoida ulkona tai pelipaikan tupakkakopissa. Nuuskasta ja sähkötupakoinnista pelipaikat voivat päättää, sallivatko ne vai eivät. Pelipaikoilla on oikeus kieltää päihtyneenä pelaaminen ja päihdyttävien aineiden tuonti. Seuraava lihavoitu uusi sääntötarkennus koskee myös liigakautta 2018-2019:

"Yksittäisen pelaajan on oltava pelipaikalla viimeistään siinä vaiheessa, kun hänen oma pelivuoronsa alkaa. Jos pelaaja ei tule paikalle ajoissa, esim. mestaruussarjassa 0-5-häviö kirjataan hänen omiin nimiinsä ja hänen vastustajalleen merkitään 5-0-voitto. Samalla tavalla menetellään siinä tapauksessa, että pelipaikka on kieltänyt päihtyneenä pelaamisen ja/tai päihteiden tuonnin pelitilaan, mutta pelaaja rikkoo päihdekieltoa. Tällöin kotijoukkueella on oikeus estää selkeästi päihtyneen pelaajan pelaaminen ottelussa ja pyytää häntä poistumaan pelipaikalta. Jos poistumaan pyydetty pelaaja ei pyyntöä tottele, langettaa Pirkanmaan Pool hänelle pelikieltoa tapauksesta riippuen (vähintään kolmen ottelun pelikielto)."

Ottelutulokset vain sähköpostilla ja ottelusiirrot nettilomakkeella

Tulokset on lähetettävä viimeistään ottelupäivää seuraavana päivänä klo 12:00 ottelupöytäkirjassa mainittavaan sähköpostiosoitteeseen. Ei lempinimiä, puheluita tai tekstareita. Jos ottelutulokset myöhästyvät tai niitä ei ilmoiteta, aiheutuu otteluluovutus.

Otteluita voidaan siirtää, jos siirto sopii molemmille joukkueille ja pelipaikalle. Siirtoon suostuminen ja otteluiden siirtely perustuvat vapaaehtoisuuteen. Ottelusiirto on tehtävä ajoissa. Kotijoukkue sopii siirrosta pelipaikan kanssa. Lisäksi uusi ajankohta on ilmoitettava Pirkanmaan Poolille seuraavaan puoleenpäivään mennessä. Siirtoa haluava joukkue tekee siirtoilmoituksen nettilomakkeella viimeistään ottelupäivää seuraavana päivänä klo 12:00. Ellei siirtoa tehdä ajoissa, katsotaan ottelun tulosten myöhästyneen ja ottelu luovutetuksi.