Syyskauden 2018-2019 alustavat otteluohjelmat julkaistu

Jo 29. kertaa ollaan tässä tilanteessa. Pirkanmaan Pool-liigan kausi on alkamassa. Kauden 2018-2019 pääyhteistyökumppanit Suomen Biljardikauppa Oy (Biljardikauppa.fi) ja Galaxie Center Tampere ovat vanhat tutut. Otteluohjelmista ja tulospäivityksestä huolehtii Internet-vastaava Mika Salonen / Resulttia Solutions.

Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan syyskuussa 2018 alkavan runkosarjan syyskauden alustavat otteluohjelmat on julkaistu. Tällä tietoa liigakausi 2018-2019 alkaa mestaruussarjassa ja 1. divisioonassa tiistaina 18.09.2018 ja 2. divisioonassa viikkoa myöhemmin eli tiistaina 25.09.2018. Joukkueita on ennätysmäärä: 54 kpl. Mestaruussarjaan on ilmoittautunut 15 joukkuetta, 1. divisioonaan kahden villin kortin myötä 16 joukkuetta ja 2. divisioonaankin mukavasti 23 liigaporukkaa. Alin sarjataso on jaettu, sillä 2. divisioonan A-lohkossa on 12 joukkuetta ja B-lohkossa yksi vähemmän.

Runkosarjan syyskauden otteluohjelmia katsottaessa huomio kiinnittyy siihen, että ajallisesti pisimpään kestävät mestaruussarja ja etenkin 1. divisioona - kiitos suurempien joukkuemäärien. Jotta liigakausi saadaan vietyä joulutaolle mahdollisimman sujuvasti, on 1. divisioonan otteluohjelma laadittu siten, että täysiä kahdeksan runkosarjaottelun pelipäiviä on mahdollisimman monta. Pääsääntöisesti jokaisella liigajoukkueella on enintään yksi runkosarjaottelu viikossa. Kuitenkin mestaruussarjassa ja 1. divisioonassa on joulutauon alle laitettu yksi kahden ottelun viikko. 2. divisioonassa on joitakin väliviikkoja ja koululaisten syyslomaviikko täysin ilman otteluita.

Otteluajankohtatoivomukset, joita joukkueet esittivät tavallistakin enemmän, on huomioitu otteluohjelmia laadittaessa. Toivottavasti myös liigajärjestäjien toive siitä, että syyskausi päättyy joulutaukoon mennessä, toteutuu. Kevätkausi on nimittäin tarkoitus aloittaa ennen tammikuun 2019 puoliväliä ja päättää huhtikuun aikana.

Ellei suurempia muutoksia tule, Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan kausi 2018-2019 alkaa mestaruussarjan ja 1. divisioonan runkosarjaotteluilla tiistaina 18.09.2018 klo 18:00. 2. divisioonan A- ja B-lohkon ottelut aloitetaan viikkoa myöhemmin, tiistaina 25.09.2018 klo 18:00.

Nyt julkaistut syyskauden 2018-2019 otteluohjelmat ovat alustavia ja ne saattavat sisältää virheitä. Pyydämmekin ottamaan yhteyttä Internet-vastaava Mika Saloseen viimeistään tiistaina 12.09.2018, mikäli virheitä esiintyy. Internet-sivuilla oleviin otteluohjelmiin tehdään korjauksia tarvittaessa.

Ottelut syyskaudella 2018-2019