Tervetuloa Pirkanmaan Pool-liigaan kaudelle 2018-2019

Biljardiyhdistys Pirkanmaan Pool ry. on puurtanut pirkanmaalaisen pool-biljardin hyväksi vuodesta 1990 asti. Kaikkein näkyvin osa toimintaa on Pirkanmaan Pool-liiga, jonka 29. kausi alkaa syksyllä. Kausittain liigaan osallistuu noin 50 joukkuetta ja yli 400 pelaajaa.

Tarkemmin liigatoimintaa esitellään Internet-sivustolla http://www.pirkanmaanpool.fi.

Pirkanmaan Pool-liigassa vanhat tutut säännöt ja systeemit

Pirkanmaan Pool-liigan pääyhteistyökumppanit kaudella 2018-2019 ovat Suomen Biljardikauppa Oy ja Galaxie Center. Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigaa pelataan kolmella sarjatasolla. Uudet joukkueet aloittavat oletusarvoisesti 2. divisioonasta. Tosin joukkueiden on mahdollista anoa villiä korttia haluamalleen sarjatasolle. Kirjallinen anomus tulee tehdä Pirkanmaan Pool ry:n hallitukselle viimeistään perjantaina 24.08.2018. Anomuksessa on kerrottava hyvät perustelut ja neljän joukkueessa pelaavan nimi.

Kauteen 2018-2019 lähdettäessä ei ole tehty sääntömuutoksia. Ellei isompia mullistuksia tapahdu, kausi alkaa totutulla kaavalla. Mestaruussarjassa pelataan yhä edelleen 10-palloa viiteen erävoittoon, 1. divisioonassa 9-palloa viiteen voittoon ja 2. divisioonassa 9-palloa neljään erävoittoon. Otteluvoitosta joukkue saa kolme pistettä ja tasapelistä yhden.

Mestaruussarjassa ns. kotietusäännön mukaisesti kotijoukkue saa päättää, kuka sen pelaajista pelaa ketäkin vieraspelaajaa vastaan. 1. ja 2. divisioonassa peliparit arvotaan.

Joukkueiden ilmoittautumiset ja maksut viimeistään 31.08.2018

Pirkanmaan Pool-liigaa pelataan nelihenkisillä joukkueilla syyskuusta alkaen. Runkosarjan syyskaudella saman sarjatason/lohkon joukkueet kohtaavat toisensa kertaalleen ja kevätkaudella toistamiseen. Parhaat palkitaan myöhemmin ilmoitettavilla palkinnoilla.

Kaikkien liigakaudelle 2018-2019 mukaan tahtovien joukkueiden on ilmoittauduttava ja maksettava osallistumisensa viimeistään perjantaina 31.08.2018. Ilmoittautuminen tapahtuu nettilomakkeella www.pirkanmaanpool.fi/ilmoittautuminen.shtml.

Ilmoittautuminen vahvistetaan ja osanotto-oikeus liigaan myönnetään vasta, jos osallistumismaksu on maksettu 31.08.2018 mennessä Pirkanmaan Pool ry:n tilille NORDEA-TAMPERE FI2411463000854056 (BIC/SWIFT: NDEAFIHH). Maksettaessa on mainittava joukkueen nimi.

Osallistumisoikeudet eri sarjatasoille kaudella 2018-2019

Mestaruussarja (15)

Bar Backyard Pool, BC Old Factory, BC/X, Galaxie Losers, Hustlers, LYPP, Multsun Pantterit, NB-Team, Piljardikerho, Playboys, PPN, PPP 1, Siimaseuran Sankarit, Siimaseuran Säkittäjät, Välibaari 1

1. divisioona (15)