Pirkanmaan Pool -liigatiedote 12/2017

Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigaa taas tammikuussa

Yleensä Pirkanmaan Pool-liigan runkosarja on saatu jouluun mennessä pelattua avauspuoliskon eli syyskauden osalta. Tällä kaudella muutama rästiottelu pelataan kuitenkin joulukuussa vasta joulun jälkeen tai tammikuussa 2018. Kaikki syyskauden ottelut on pelattava ennen kevätkauden alkua. Mestaruussarjassa ja 1. divisioonassa kevätkausi käynnistyy tiistaina 09.01.2018 ja 2. divisioonan molemmissa lohkoissa tiistaina 16.01.2018. Jo ennen kevätkauden avausta, tarkkaan ottaen lauantaina 06.01.2018, Galaxie Centerissä on tarjolla liigajoukkueille maksuton Pirkanmaan liigacup.

Koko Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan kauden 2017-2018 päättävä finaali- eli loppupelitapahtuma tullaan järjestämään Galaxie Centerissä lauantaina 19.05.2018.

2. divisioonan PC-Tasanteen pelipaikaksi "Vekun luola"

2. divisioonan B-lohkossa mukana olevan PC-Tasanteen kotiotteluiden pelipaikka vaihtuu heti kevätkauden alussa. Uusi pelipaikka, työnimeltään "Vekun luola", löytyy osoitteesta Rusthollinkatu 5 (alakerta), 33610 Tampere. Pelipaikka on siis vanhan paikan lähettyvillä.

Sarjatilanteet sekä infoa sarjanousijoista, -putoajista ja -karsijoista

Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan kauden 2017-2018 mestaruussarjan sarjatilanne näytti keskiviikkona 27.12.2017 seuraavalta: 1. Hustlers, 2. Playboys, 3. PPP 1, 4. NB-Team, 5. BC/X, 6. LYPP, 7. Galaxie Losers, 8. PPN, 9. Piljardikerho, 10. Multsun Pantterit, 11. Siimaseuran Säkittäjät, 12. BC Old Factory, 13. Small Boys, 14. Välibaari 1 ja 15. FD Semafori. Miltei runkosarjakauden puolivälissä mestaruussarjan pelaajien henkilökohtaista rankinglistaa johtaa Sami Somero (Hustlers). Keväällä runkosarjan päätteeksi kahdeksan parasta joukkuetta pääsevät liigafinaaleihin, kun taas runkosarjan kaksi huonointa joukkuetta putoavat suoraan 1. divisioonaan ja kaksi edellistä karsivat sarjapaikoistaan.

Kun yksi syyskauden runkosarjaottelu on vielä pelaamatta, näyttää 1. divisioonan sarjatilanne tältä: 1. Bar Backyard Pool, 2. Siimaseuran Sankarit, 3. TVB Blues, 4. Pool Fiction, 5. PPP 4, 6. Ratsumestari 1, 7. VBK, 8. Suoraman Pub 1, 9. Old Bronx 1, 10. BK Nekala 2, 11. Team Kädettömät, 12. AP9, 13. BC Penthouse, 14. Tampereen A-Kilta ja 15. GP Diesel. Tällä hetkellä 1. divisioonan pelaajien rankinglistaa johtaa suvereenisti Jesse Huttunen (Bar Backyard Pool). Kauden loputtua runkosarjan kaksi parasta joukkuetta nousevat mestaruussarjaan kaudeksi 2018-2019 ja joukkueet sijoilta 3 ja 4 karsivat noususta mestaruussarjaan. 1. divisioonan runkosarjan kaksi huonointa putoavat 2. divisioonaan, kun taas joukkueet sijoilta 12 ja 13 karsivat säilyäkseen 1. divisioonassa.

2. divisioonaa on pelattu kahdessa lohkossa. Syyskauden jälkeen yhdentoista joukkueen A-lohkon joukkueiden paremmuusjärjestys on seuraavanlainen: 1. Siimaseuran Sisukkaat, 2. Bäckkäri 1, 3. Ratsumestari 2, 4. Team Milla, 5. Välibaari 2, 6. Bar Bertel, 7. PPP 2, 8. Musta Ysi, 9. Old Bronx 2, 10. Pispalan Köö ja 11. PB Diesel. B-lohkossa joukkueita on kaksitoista ja niiden järjestys seuraava: 1. Hätähousut, 2. PPP 3, 3. PC-Tasanne, 4. Saluunan Sheriffit, 5. Pete Pool, 6. Suoraman Pub 2, 7. TVB Reds, 8. BTV, 9. Allaspojat, 10. Team Lato, 11. Puumat ja 12. KööGB. Rankinglistaa johtaa A-lohkossa Juha Kellokoski (Bäckkäri 1) sekä B-lohkossa Olli Halme (PPP 3) ja Risto Laaksonen (PC-Tasanne).

Liigakauden 2017-2018 lopuksi 2. divisioonan A-lohkon paras joukkue ja B-lohkon paras joukkue nousevat suoraan 1. divisioonaan kaudeksi 2018-2019. Noususta 1. divisioonaan pääsevät karsimaan A- ja B-lohkon joukkueet runkosarjan sijoilta 2 ja 3. Lisäksi 2. divisioonan jumbofinaaleihin osallistumisoikeuden saavat 2. divisioonan A-lohkon kaksi huonointa joukkuetta ja B-lohkon kaksi heikointa joukkuetta, joita ei ole suljettu sarjasta.

Liigasysteemi ja palkinnot ovat tarkemmin nähtävissä Pirkanmaan Pool ry:n nettisivuilta.