Pirkanmaan Pool -liigatiedote 9/2017

53 joukkuetta Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigassa

Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan kausi 2017-2018 on alkamassa. Pääyhteistyökumppaneita Pirkanmaan Pool ry:n 28. kerran järjestämässä biljardiliigassa ovat Suomen Biljardikauppa Oy (Biljardikauppa.fi) ja Galaxie Center. Kausi alkaa syyskuussa ja päättyy keväällä 2018.

Liigakauteen osallistuu ennätykselliset 53 joukkuetta. Tiettävästi pelipaikkoja (29 kpl) on enemmän kuin koskaan aiemmin. Liigaa pelataan kahdeksassa eri pirkanmaalaiskunnassa, jotka ovat Akaa, Kangasala, Lempäälä, Nokia, Pirkkala, Tampere, Valkeakoski ja Ylöjärvi.

Liigaotteluita iltakuudelta kahdeksassa Pirkanmaan kunnassa

Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan ylimmällä sarjatasolla on viisitoista joukkuetta. Small Boys sai villin kortin mestaruussarjaan ja vaihtoi kotipaikakseen Pub A'la Pispalan. Mestaruussarjaan 1. divisioonasta nousseet FD Semafori ja Välibaari 1 ovat mukana, joten nyt nähdään, onko Lempäälän ykkösporukka LYPP vai Välibaari 1. Viime kauden Boltsiboys-joukkue on nyt PPN, kun taas Taka-9 on Piljardikerho. Muut joukkueet ovat tutut BC Old Factory, BC/X, Galaxie Losers, Hustlers, Multsun Pantterit, NB-Team, Playboys, PPP 1 ja Siimaseuran Säkittäjät. BC/X ja Hustlers pelaavat kotiottelunsa uudessa pelipaikassa. Mestaruussarjakausi alkaa tiistaina 19.09.2017 klo 18:00. 10-palloa pelataan viiteen erävoittoon. Vain mestaruussarjassa kotijoukkue saa päättää vastakkain pelaavat peliparit.

1. divisioonassa joukkueita on viisitoista. Valkeakosken Biljardikerho ry:n joukkue VBK tuli monen välivuoden jälkeen takaisin Pool-liigaan ja sai villin kortin keskimmäiselle sarjatasolle. Myös AP9:lle myönnettiin villi kortti. Old Bronx 1, Tampereen A-Kilta, Team Kädettömät ja TVB Blues pelasivat viime kauden 2. divisioonassa ja nousivat täksi kaudeksi 1. divisioonaan. Sarjatason muut joukkueet ovat Bar Backyard Pool, BC Penthouse, BK Nekala 2, GP Diesel, Pool Fiction, PPP 4, Ratsumestari 1, Siimaseuran Sankarit ja Suoraman Pub 1. Kausi starttaa tiistaina 19.09.2017 klo 18:00. Pelataan 9-palloa viiteen voittoon siten, että pakkaa tehtäessä keltavalkoinen yhdeksikkö tulee pisteelle, ei ykkönen.

2. divisioonassa pelimuoto ja pakantekotapa ovat samat kuin 1. divisioonassa. 9-palloa pelataan neljään erävoittoon tiistaista 26.09.2017 alkaen. Joukkueita on yhteensä 23 kpl, joten ne on jaettu kahteen alkulohkoon. A-lohkon yksitoista joukkuetta kohtaavat toisensa. B-lohkon kaksitoista joukkuetta puolestaan pelaavat toisiaan vastaan. Hienosti mukana on monta uutta tai paluun tekevää pelipaikkaa ja täysin uusia joukkueita. Uusia tulokkaita ovat ainakin pelipaikka ja joukkue Bar Bertel, naisjoukkue Puumat ja Saluunan Sheriffit. Otteluohjelmissa ensin mainittu joukkue on kotijoukkue ja se vastaa tulosten lähetyksestä.

Ottelutulokset sähköpostilla ja ottelusiirrot nettilomakkeella

Runkosarjassa joukkue saa kolme pistettä otteluvoitosta ja yhden pisteen tasapelistä. Koko ottelun luovutuksia sallitaan vain yksi per joukkue ja toisesta joukkue suljetaan sarjasta. Liigaopas, otteluohjelmat, monipuolinen tulospalvelu, tiedotteet, ottelupöytäkirjalomakkeet ja joukkueiden yhteystiedot ovat tarjolla nettisivustolla http://www.pirkanmaanpool.fi.

Ottelusiirrot on aina sovittava joukkueiden ja pelipaikan kesken. Kotijoukkue sopii siirron pelipaikan kanssa. Ottelusiirtolomakkeen täyttää siirtoa haluava joukkue ja se on tehtävä netissä viimeistään ottelupäivää seuraavana päivänä klo 12:00. Muutoin tulee luovutus.

Erittäin kattavaa tulospalvelua Pirkanmaan Pool ry:n Internet-sivuilla ylläpitää Internet-vastaava Mika Salonen yrityksen Resulttia Solutions nimissä. Tulokset tulee lähettää viimeistään ottelupäivää seuraavana päivänä klo 12:00 sähköpostiosoitteeseen, joka mainitaan ottelupöytäkirjassa. Lempinimiä, puhelinsoittoja tai tekstiviestejä ei hyväksytä. Jos tulokset ilmoitetaan myöhässä tai niitä ei ilmoiteta lainkaan, aiheutuu otteluluovutus.