Syyskauden 2017-2018 alustavat otteluohjelmat julkaistu

Pirkanmaan Pool ry:n järjestämän Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan kausi 2017-2018 on alkamassa syyskuussa. Liigan pääyhteistyökumppanit ovat Suomen Biljardikauppa Oy (Biljardikauppa.fi) ja Galaxie Center Tampere. Otteluohjelmista ja tulospäivityksestä vastaa Internet-vastaava Mika Salonen / Resulttia Solutions.

Kauden 2017-2018 alustavat otteluohjelmat on julkaistu. Ellei järisyttäviä muutoksia tule, päästään 28. liigakausi avaamaan tiistaina 19.09.2017 ja 2. divisioonan osalta viikkoa myöhemmin. 2. divisioonaan ilmoittautui kaiken kaikkiaan 23 joukkuetta, joten ne on arvottu kahteen alkulohkoon. A-lohkossa joukkueita on 11 kpl ja B-lohkossa yksi enemmän. Mestaruussarjassa ja 1. divisioonassa on 15 joukkuetta kummassakin.

Suuremmasta joukkuemäärästä johtuen syyskauden eli runkosarjan ensimmäisen puolikkaan läpivienti vie useamman viikon mestaruussarjassa ja 1. divisioonassa kuin 2. divisioonassa. Jotta Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan syyskausi saadaan pakettiin kaikilla sarjatasoilla ennen joulutaukoa, pelataan mestaruussarjassa ja 1. divisioonassa yksi kahden ottelun viikko. Tämä ajoittuu joulukuun puoliväliin eli ikään kuin parahiksi juhlistamaan 100-vuotiasta Suomea. Muulloin kaikilla sarjatasoilla joukkueilla on enintään yksi ottelu viikossa. 2. divisioonan otteluohjelmiin on mahdutettu muutama väliviikko, esim. koululaisten syyslomaviikko.

Otteluajankohtatoivomukset, joita joukkueet esittivät varsin runsaasti, on jälleen pyritty huomioimaan mahdollisuuksien mukaan otteluohjelmia laadittaessa. Tällä kertaa toivomukset olivat paikoitellen haasteellisia toteuttaa, kun muistetaan, että liigassa on uusi joukkuemääräennätys (53 joukkuetta) ja mukana on peräti 29 eri pelipaikkaa. Jo pelkästään syyskauden aikana mestaruussarjassa pelataan 105 ottelua, 1. divisioonassa saman verran, 2. divisioonan A-lohkossa 55 matsia ja B-lohkossa 66, joten otteluissa riittää sommittelemista, sovittelemista ja tarkastamista, vaikka otteluohjelmien teko onkin pitkälle automatisoitu.

Näillä näkymin syyskausi päättyy joulutaukoon mennessä. Kevätkausi on määrä aloittaa ennen tammikuun 2018 puoliväliä, jolloin kevätkausi ja sen myötä koko runkosarja saataisiin valmiiksi toukokuun alkupäiviin mennessä. Kahden ottelun viikkoja ei ole kevääksi luvassa, joten siltä vahvasti näyttää, että syyskauden kahden ottelun viikko jää mestaruussarjassa ja 1. divisioonassa kertaluontoiseksi. Palataan kevätkauteen, kunhan päästään syyskauden runkosarjaotteluiden makuun ja joulutauolle asti.

Kuten tuli jo todettua, ilman suurempia muutoksia Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan kauden 2017-2018 runkosarjan syyskausi alkaa tiistaina 19.09.2017 klo 18:00 mestaruussarjan ja 1. divisioonan osalta. Alimmalla sarjatasolla eli 2. divisioonassa sarja-avaus on päivälleen viikkoa myöhemmin, sillä kummankin lohkon avausottelut on merkitty pelattaviksi tiistaina 26.09.2017 klo 18:00 alkaen.

Nyt julkaistut syyskauden 2017-2018 otteluohjelmat ovat alustavia ja ne saattavat sisältää virheitä. Pyydämmekin ottamaan yhteyttä Internet-vastaava Mika Saloseen viimeistään maanantaina 11.09.2017, mikäli virheitä esiintyy. Internet-sivuilla oleviin otteluohjelmiin tehdään korjauksia tarvittaessa.

Ottelut syyskaudella 2017-2018