Tervetuloa Pirkanmaan Pool-liigaan kaudelle 2017-2018

Biljardiyhdistys Pirkanmaan Pool ry. on uurastanut pirkanmaalaisen pool-biljardin hyväksi vuodesta 1990 saakka. Näkyvin osa toimintaa on Pirkanmaan Pool-liiga, johon osallistuu kausittain noin 50 joukkuetta ja 400 pelaajaa. Syksyllä alkaa liigahistorian 28. sarjakausi.

Tarkemmin liigatoimintaa esitellään Internet-sivustolla http://www.pirkanmaanpool.fi.

Pirkanmaan Pool-liigassa paluu kolmeen sarjatasoon

Pirkanmaan Pool-liigaa pelataan kaudella 2017-2018 kolmella sarjatasolla. Neljänneksi korkeinta sarjatasoa eli 3. divisioonaa ei järjestetä kaudella 2017-2018. Kaikki uudet joukkueet aloittavat oletusarvoisesti 2. divisioonasta. Tosin uudet ja myös vanhat joukkueet voivat anoa villiä korttia haluamalleen sarjatasolle. Villiä korttia voi anoa Pirkanmaan Pool ry:n hallitukselta kirjallisesti viimeistään torstaina 24.08.2017. Anomuksessa on oltava hyvät perustelut ja neljän joukkueessa pelaavan nimi.

Sarjakauden 2017-2018 alla ei ole tehty sääntömuutoksia, joten tällä tietoa alkava kausi käynnistyy vanhaan malliin. Mestaruussarjassa pelataan yhä edelleen 10-palloa viiteen erävoittoon, 1. divisioonassa 9-palloa viiteen voittoon ja 2. divisioonassa 9-palloa neljään erävoittoon pyrkien. Otteluvoitosta joukkueelle heltiää kolme pistettä ja tasapelistä yksi.

Vain mestaruussarjassa ns. kotietusäännön mukaisesti kotijoukkue saa päättää, kuka sen pelaajista pelaa ketäkin vieraspelaajaa vastaan. Muilla sarjatasoilla peliparit arvotaan.

Joukkueiden ilmoittautumiset ja maksut viimeistään 31.08.2017

Pirkanmaan Pool-liigaa pelataan nelihenkisin joukkuein syys-lokakuusta alkaen. Runkosarja jakautuu syys- ja kevätkauteen. Kuten tuli jo mainittua, mestaruussarjan pelimuoto on 10-pallo, kun taas 1. ja 2. divisioonassa pelataan 9-palloa. Palkinnot ilmoitetaan myöhemmin.

Kaikkien liigakaudelle 2017-2018 mukaan haluavien joukkueiden on ilmoittauduttava ja maksettava osallistumisensa viimeistään torstaina 31.08.2017. Ilmoittautuminen tapahtuu nettilomakkeella www.pirkanmaanpool.fi/ilmoittautuminen.shtml.

Ilmoittautuminen vahvistetaan ja osanotto-oikeus liigaan myönnetään vasta, jos osallistumismaksu on maksettu 31.08.2017 mennessä Pirkanmaan Pool ry:n tilille NORDEA-TAMPERE FI2411463000854056 (BIC/SWIFT: NDEAFIHH). Maksettaessa on mainittava joukkueen nimi.

Osallistumisoikeudet eri sarjatasoille kaudella 2017-2018

Mestaruussarja (14)

BC Old Factory, BC/X, Boltsiboys, FD Semafori, Galaxie Losers, Hustlers, LYPP, Multsun Pantterit, NB-Team, Playboys, PPP 1, Siimaseuran Säkittäjät, Taka-9, Välibaari 1

1. divisioona (17)