Hallituksen kokouspöytäkirja 04.09.2019

Pirkanmaan Pool ry:n hallitus on elo-syyskuussa 2019 pohtinut ja päättänyt Pirkanmaan Pool-liigan kautta 2019-2020 koskevia asioita.

Liigakauden 2019-2020 pääyhteistyökumppanit

Pirkanmaan Pool-liigan virallinen nimi 30-vuotisjuhlakaudella on Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liiga. Pääyhteistyökumppaneina jatkavat Suomen Biljardikauppa Oy ja Galaxie Center Tampere.

Tulospäivityksen hoitaa sihteeri ja Internet-vastaava Mika Salonen / Resulttia Solutions.

Aloitussääntö liigaotteluissa kaudella 2019-2020

Pohdittiin, pitäisikö Pirkanmaan Pool ry:n järjestämässä Pirkanmaan Pool-liigassa jatkossa käyttää Suomen Biljardiliitto ry:n kilpailuissa kaudella 2019-2020 käytettäviä aloitustapoja. Päätettiin, että 9-pallossa ei ole ns. kitchen rule -sääntöä ja 10-pallossa ei ole ns. break box -sääntöä. Toisin sanoen kaikki pelisäännöt pysyvät ennallaan liigakaudella 2019-2020.

Kauden 2019-2020 villi kortti -anomusten käsittely

Pirkanmaan Pool ry:n hallitus käsitteli kolme villi kortti -anomusta koskien Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan kautta 2019-2020. BKS Sankarit sai villin kortin mestaruussarjaan. Reilukerholle myönnettiin villi kortti 1. divisioonaan. BCA 2 (Billiard Club Akaa 2) on oikeutettu osallistumaan 2. divisioonaan, minkä myötä 2. divisioonaan saadaan yhteensä 24 joukkuetta eli kaksi kahdentoista joukkueen alkulohkoa.

Eri sarjatasojen ja lohkojen joukkueet kaudella 2019-2020

Villien korttien myötä Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan kaudella 2019-2020 mestaruussarjassa ja 1. divisioonassa on kuusitoista joukkuetta kummassakin. 2. divisioonan runkosarja pelataan kahdessa lohkossa siten, että sekä A- että B-lohkossa on kaksitoista joukkuetta. Alimman sarjatason joukkueet on arvottu lohkoihin.

Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan mestaruussarjassa ovat mukana Bar Backyard Pool (Ylöjärvi), BC/X (Tampere), BCA 1 (Akaa), BKS Sankarit (Tampere), BKS Starat (Tampere), Galaxie Losers (Tampere), Hustlers (Tampere), LYPP (Lempäälä), Multsun Pantterit (Tampere), NB-Team (Nokia), Piljardikerho (Tampere), Playboys (Tampere), PPN (Nokia), PPP 1 (Tampere), Ratsumestari 1 (Tampere) ja VBK 1 (Valkeakoski).

1. divisioonaan osallistuvat joukkueet ovat Bar Bertel (Tampere), BK Nekala 2 (Tampere), BKS Sisukkaat (Tampere), Bäckkäri 1 (Ylöjärvi), FD Semafori (Tampere), PC-Tasanne (Tampere), Pool Fiction (Tampere), Pooligans (Tampere), PPP 3 (Tampere), Reilukerho (Tampere), Small Boys (Tampere), Suoraman Pub (Kangasala), Team Milla (Pirkkala), TVB Blues (Tampere), Underdogs (Tampere) ja Välibaari (Lempäälä).

2. divisioonan A-lohkon muodostavat BCA 2 (Akaa), Bertel Kakkonen (Tampere), BKS Superit (Tampere), KööGB (Tampere), LeTo (Lempäälä), PB Diesel (Tampere), Pikku Pete Pool (Ylöjärvi), PPP 4 (Tampere), Ratsumestari 2 (Tampere), Team Kädettömät (Lempäälä), Team Milla Magiat (Pirkkala) ja Ylävoima (Tampere).

2. divisioonan B-lohkoon kuuluvat Backyard Predators (Ylöjärvi), BC Penthouse (Akaa), Musta Ysi (Tampere), Old Bronx (Akaa), Pete Pool (Ylöjärvi), Pispalan Köö (Tampere), Poolers (Tampere), PPP 2 (Tampere), Ratsumestari 3 (Tampere), Tampereen A-Kilta (Tampere), VBK 2 (Valkeakoski) ja Veruke (Tampere).