Liigacup 2023 ja liigacupin losers cup 2023 -tulokset

Perinteistäkin perinteisempi Pirkanmaan liigacup, tuo odotettu ja arvostettu joukkueittain pelattava 8-pallon tasoituskilpailu, järjestettiin ties monennenko kerran Tampereen Galaxie Centerissä lauantaina 21.01.2023. Samalle päivälle osui Suomen Biljardiliiton kilpailuita ja muita rientoja sen verran, että kauden 2022-2023 Pirkanmaan liigacupiin löisi tiensä yhdeksäntoista joukkuetta.

Joukkueista kolmea lukuun ottamatta kaikki olivat tuttuja Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigasta sarjakaudelta 2022-2023. Mestaruussarjalaiset pelasivat nollan, 1. divisioonan pelaajat ykkösen ja 2. divisioonan liigapelurit kakkosen tasoituksella. Varsinaisten liigajoukkueiden lisäksi kilpasilla olivat ryhmittymät BC Pingis, Pikkumiehet ja PPP X. Viimeksi mainittu koostui PPP 1:n ja PPP 4:n joukkueiden liigapelaajista. Liigaotteluista hyvin tuttua Pikkumiehet-nelikkoa yhdistää ainakin se, että he kaikki ovat liigaurallaan pelanneet joko vanhassa tai nykyisessä Galaxiessa kotiottelunsa pelanneissa joukkueissa. Nimestään huolimatta BC Pingis hallitsi myös biljardin ja ylsi aina jaetulle viidennelle sijalle saakka.

Pirkanmaan liigacupissa, jossa ei ole tasapelejä vaan ottelussa pelien ja erien päättyessä tasan voittaja ratkaistaan spottipalloilla, ei tulosluettelon kärkipään osalta nähty järin suuria yllätyksiä. Viimeksi voittanut mestaruussarjan Theam Biljardiasennus pelasi nytkin loppuotteluun saakka, mutta vuosien saatossa eniten Pirkanmaan liigacupin voittoja kahminut Playboys otti yhden voiton lisää. Playboysin pelaavassa kokoonpanossa nähtiin tällä kertaa Nico Granat, Aki Heiskanen, Juuso Nuutinen ja Eevertti Övermark. Theam Biljardiasennus, jota tähditti useampikertainen EM-mitalisti Mika "Lepa" Lehtimäki, sijoittui siis toiseksi. Pronssiottelussa Multsun Pantterit taipui kotisalillaan pelanneelle Galaxie Losersille, joten Losers oli kolmas ja Pantterit neljäs.

Varsinaisen Pirkanmaan liigacupin lisukkeena pelattiin losers cup, johon pääsivät mukaan liigacupista alkuvaiheessa pudonneet. Paripelinä ja tasoituksilla pelatussa lisäkilpailussa nähtiin päivän ainoa spottipallokilpailu. Siinä 2. divisioonan naisjoukkue Backyard Girls voitti niin ikään Ylöjärvellä Bar Backyardissa liigan kotiottelunsa pelaavan Jamo Racingin, kun Terhi Salomaa pussitti oman spottipallonsa. Lopulta Pirkanmaan liigacupin losers cupin voittoon pelasi Piljardikerho, joten sekä liigacup että losers cup menivät tasoituksista huolimatta mestaruussarjalaisille.

Klikkaa suuremmaksiKlikkaa suuremmaksiKlikkaa suuremmaksiKlikkaa suuremmaksi

Onnittelut sekä Pirkanmaan liigacupissa että sen losers cupissa palkituille!

Liigacup-tulossivulle
Liigacupin losers cupin tulossivulle