9-cup 2019 ja 9-cupin losers cup 2019 -tulokset

Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan 30-vuotisjuhlakauden eli kauden 2019-2020 joukkueille ja muille ryhmittymille tarkoitettu Pirkanmaan 9-cup pelattiin tuttuun tapaan marraskuussa, kun 27 joukkueellista pelaajia marssi keppeineen Tampereen Galaxie Centeriin lauantaina 02.11.2019. Pyhäinpäiväksi ohjelmaa oli luvassa reilusti, sillä varsinaisen Pirkanmaan 9-cupin lisäksi pääkisasta pudonneille järjestettiin losers cup. 9-cup pelattiin liigaotteluiden tapaan nelihenkisillä joukkueilla, mutta tasoituksin 0-2. Losers cupissa vastakkain olivat parit tasoituksineen. Tasapelejä ei tunnettu.

Kuten tulikin jo todettua, Pirkanmaan 9-cupiin osallistui 27 joukkuetta, joista 25 oli kauden 2019-2020 liigajoukkueita. Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan mestaruussarjan joukkueista kaaviosta löytyivät BC/X, BCA 1, BKS Sankarit, BKS Starat, Galaxie Losers, Hustlers, Multsun Pantterit, NB-Team, Piljardikerho, Playboys, PPP 1 ja Ratsumestari 1. Seuraavaksi korkeimman sarjatason eli 1. divisioonan joukkueista läsnä olivat BKS Sisukkaat, Bäckkäri 1, Pooligans, Small Boys, Team Milla, TVB Blues ja Välibaari. 2. divisioonan A-lohkosta mukana olivat joukkueet BCA 2, PPP 4 ja Ratsumestari 2. B-lohkolaisista paikalle olivat saapuneet Musta Ysi, Ratsumestari 3 ja Tampereen A-Kilta.

Varsinaisten liigajoukkueiden lisäksi nähtiin kaksi yhdistelmäjoukkuetta. Niistä toinen, Köökkärit, muodostui joukkueiden KööGB ja PB Diesel pelaajista. He olivat mukana kakkosen tasoituksella. Kakkonen oli tasoituksena myös yhdistelmäjoukkue PPPoolersin pelaajilla. 2. divisioonan B-lohkon liigapelaajista kasattu PPPoolers koostui PPP 2:n (Peyton Place Pool 2) ja Pool Roomin Poolers-joukkueen liigajyristä.

Pirkanmaan 9-cupin voiton vei kyseisen kilpailun historian menestynein joukkue, Hustlers. Loppuottelu oli mestaruussarjan joukkueiden välinen, sillä finaalivastustana nähtiin PPP 1, joka siis tuli toiseksi. Pronssiottelussa kotisalin Playboys voitti parhaan ei-mestaruussarjalaisen, 2. divisioonan B-lohkossa pelaavan Tampereen A-Killan. A-Killan porukalle hyvä kilpailu ja sen myötä neljäs sija.

Pirkanmaan 9-cupin lisäkilpailussa eli losers cupissa pelattiin nelinpelejä tasoituksilla. Ykköspalkinnon vei TVB Blues, joka päivän aikana joutui useampaankin spottipallokilpailuun, koska kahdessa sen ottelussa sekä pelit että erät päättyivät tasan. Tasaväkisessä finaalissa spottipalloilla taipui BKS Starat. Ratsumestari 2 ja Ratsumestari 3 valtasivat seuraavat sijat. Losers cupissa vain voittaja palkittiin.

9-cupin tulossivulle
9-cupin losers cupin tulossivulle