9-cup 2017 ja 9-cupin losers cup 2017 -tulokset

Lauantaina 28.10.2017 järjestettiin Tampereen Galaxie Centerissä Pirkanmaan 9-cup, jossa liigajoukkueet, niiden yhdistelmät ja mahdolliset ns. villit joukkueet pelaavat 9-palloa tasoituksilla. Tällä kertaa Suomen Biljardiliitto ry:n divisioona- ja haastajasarjakilpailut osuivat samaan ajankohtaan, mutta se ei yksistään selitä sitä, miksi joukkuemäärä 9-cupissa jäi ennakoitua vähäisemmäksi. Mukana oli 19 joukkuetta. Määrää verotti tuntuvasti esim. se, että Lempäälän, Valkeakosken ja Ylöjärven joukkueet eivät osallistuneet lainkaan.

Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan kauden 2017-2018 joukkueiden pelaajat pelasivat sarjatasostaan riippuen joko tasoituksella 0, 1 tai 2. Toisin sanoen mestaruussarjalaiset antoivat 1. divisioonalaisille yhden erän eteen ja 2. divisioonalaisille kaksi erää. Lisäksi 2. divisioonalaiset saivat erän verran tasoitusta 1. divisioonan pelaajilta.

Mestaruussarjan joukkueista kisaamassa olivat BC Old Factory, BC/X, Galaxie Losers, Hustlers, Playboys, PPN, PPP 1 ja Siimaseuran Säkittäjät, joten Tampereen lisäksi edustettuina olivat Akaa ja Nokia. 1. divisioonan liigajoukkueista paikalla olivat GB Diesel, PPP 4, Ratsumestari 1 ja Suoraman Pub 1, joten Kangasala oli myös edustettuna. 2. divisioonan joukkueista läsnä olivat Allaspojat, PB Diesel, Ratsumestari 2, Team Lato ja Team Milla. Näin Pirkanmaan Biljardikauppa.fi Pool-liigan kauden 2017-2018 ainoa pirkkalalaisjoukkuekin saatiin mukaan Pirkanmaan 9-cupin pyörteisiin.

Varsinaisten liigajoukkueiden lisäksi 9-cupiin osallistui kaksi mielenkiintoista sekoitusta. Nimellä KööMöröt kilpaili 2. divisioonan KööGB-joukkueen naiskaksikko Sari Ruokonen ja Carita Selin yhdessä PPP 2:n Minna Väätäisen ja ainakin aiemmilla kausilla mestaruussarjaa pelanneen Markus Laurilan kanssa. "Lärwin" tasoitus oli nolla, naisten kakkonen. Yhdistelmäjoukkue Siimaseura oli puolestaan muodostettu 1. divisioonan Siimaseuran Sankareista ja 2. divisioonan Siimaseuran Sisukkaista. Joukkueen edustajista Kai Talvio pelasi kakkosen tasoituksella, kun taas Janne Forsmanin, Jukka Hurmansalon ja Ville Lahden tasoitus oli ykkönen.

Lopulta yhdistelmäjoukkue Siimaseura ylsi neljännelle sijalle saakka. Sen pronssiottelussa voittanut Galaxie Losers oli kolmas. Loppuottelussa Hustlers peittosi Playboysin ja valtasi jälleen Pirkanmaan 9-cupin kärkipaikan. Nyt kolme kertaa järjestetyn tasoituskilpailun on aina voittanut Hustlers.

Ensimmäisellä kierroksella tai alkuvaiheessa pudonneille tarkoitetun Pirkanmaan 9-cupin losers cupin loppuottelussa nähtiin hervantalaisten keskinäinen vääntö. Losers cupin finaalissa PPP 1 oli etevämpi ja korjasi palkinnot parempaan talteen. PPP 4 oli toinen.

Kiitokset pelaamassa sekä kilpailua järjestämässä ja seuraamassa olleille!

9-cupin tulossivulle
9-cupin losers cupin tulossivulle